Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Samboeren min er av typen som kan spise akkurat hva han vil og hvor mye han vil uten å legge på seg et gram. Han kommer hjem med sjokolade og små godt så og si hver dag og er ofte ute og kjøper pizza og burger på kvelden. han dytter innpå, men er like forbanna tynn! Jeg derimot, legger på meg bare jeg ser en sjokolade, og har lagt på meg en del etter at vi flyttet sammen. jeg har ultra lav viljestyrke, og når han kommer hjem med snop så blir det jo til at jeg også spiser litt.Jeg har gått opp 17 kilo og to buksestr. på to år :-( Jeg har prøvd å snakke med han om dette, men han bare fnyser av det og sier at han liker meg sånn jeg er og at "du trenger jo ikke spise". Så her sitter jeg da, faller for fristelsen igjen og igjen og blir større og større....... Men for all del, jeg har jo tross alt en kjæreste som er veldig fornøyd med at jeg blir feit som en flodhest.....GRRRR :-(
Gjest Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Så slem han er! Mannen min gikk på slankern i 6 mnd og jeg kjøpte aldri inn godis som han likte. Dvs de få gangene jeg trengte å dekke mitt sjokoladebehov ble det stratos (som han syns er skrekkelig) eller noe når han ikke var tilstede. Skulle da bare mangle. Har han ikke selvkontroll, mannen din? Sikkert fin på utsiden, men hvordan ser innsiden ut med alle de burgerne, pizzaen og snopet?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Det prøver jeg også å fokusere på, men han er ikke interessert... Han sier bare at det er jeg som er svak...
~Roskva~ Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Ja, så er du vel svak da.. jeg synes ikke det er en god grunn til at han skal dra huset fullt av feitende mat, når det fører til at du legger på deg mer enn du trives med. Det felles kostholdet i familien er like mye hans ansvar som ditt.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Forsøkte å snakke seriøst med ham om dette i dag, men det når ikke frem. Nå kom han hjem for en halv time siden med en stor pose smågodt, pizza og cola. eg prøver å la det være, men jeg er for svak. Forsøkte å si at jeg ikke var sulten og ikke trengte pizza, men da sa han bare: herregud, skal du begynne med sånn slankegreier nå eller? mens han himlet med øynene. Så ble det to pizzabiter på meg allikevel da (og smågodt og brus igjen).... han hjelper meg å finne unnskyldninger for å spise. FAEN!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Seriøst? Det er da virkelig ikke hans feil at du ikke eier viljestyrke og stapper i deg og legger på deg..... Skjerp deg!!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Greit nok, det er ikke han som dytter maten inn i munnen min, men han hjelper jo ikke akkurat på situajonen i allefall... Når det alltid står brus og godteri på bordet om kvelden så er det neimen ikke enkelt!! Og hvis jeg ikke spiser noe, så oppfordrer han meg til å spise, og han kommer med gode "unnskyldninger" for at jeg kan spise bare litt... jada, det er min egen feil at jeg legger på meg, men jammen hjelper han til!!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Er ikke hans skyld at du ikke har viljestyrke! Ærlig talt. Han må få lov til å spise hva han vil. Her i huset snuser begge, jeg er nå gravid og må følgelig slutte. Har allerede sluttet da. Kan jo ikke kreve at han skal gjøre det samme, bare for at vi ikke skal ha snus i hus!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 ....også blir jeg irritert på han for at han kommer draende med all denne "dritten" også er jeg enda dummere og spiser og drikker MASSE i stedet for å bare ta en liten smak.. Nå sitter jeg her med dårlig samvittighet, har spist 4 pizzabiter, masse sjokolade, masse smågodt og cola. Magen er helt sprengt, står i spenn som en diger ballong, buksa har jeg måttet kneppe helt opp og jeg er så mett at jeg nesten spyr. Så er han vel fornøyd med meg her jeg ligger rett ut på sofaen som en strandet hval som gisper etter luft.....
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #11 Skrevet 17. mars 2009 Men han sitter vel kanskje ikke med snusasken oppunder nesa di??
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #12 Skrevet 17. mars 2009 Han sitter da rett ved siden av meg og baker en jo. Og sitter ved siden av meg og kysser med det under leppa. Litt vanskelig å unngå det gitt.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #13 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har det motsatt... Jeg er gottoman.., og har alltid snop i skapet. Jeg har riktignok gått opp none kg etter at jeg ble sammen med gubben, men det plager hverken meg eller gubben.. Men HAN har gått op 10 kg etter at vi ble sammen, og han plages skikkelig av det. Fikk vite det denne uka, og jeg måtte bare si det som det er : Du er kjempefin! Og jeg kan nesten ikke se athan har lagt på seg heller.. Så nå får jeg pakke/gjemme bort snopet mitt, ogspise når han ikke er hjemme. Og lage litt sunnere middag fremover. For jeg vil at han skal være fornøyd med seg selv, og det er han visst ikke nå. Så det er IKKE bare eget ansvar om man går opp tydeligvis, man blir påvirket av de man bor sammen med. SÅ DET SÅ! Så gubben din burde ta hensyn når du ber om det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå