Gå til innhold

Dere som hører til Haukeland Sykehus (KK)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si at jeg ikke ønsker å føde der igjen etter de siste oppslagene i media.

Fødselene mine har vært udramatiske, men formen etterpå har vært laber og jeg har vært avhengig av at mannen min har kunnet ta babyen de første dagene, for bekkenet mitt har vært skikkelig dårlig etter fødslene. Slik som det er nå på KK, så forsvinner jo det...

Jeg bor i tillegg et stykke utenfra byen, i feil retning iht Voss. Og min siste fødsel var rask, så om jeg i det hele tatt rekker frem er jo et spørsmål i seg selv.

Så jeg tenker mye på hjemmefødsel for tiden... romantiserer det sikkert noe voldsomt, men tenker at det må jo være en stor kontrast i forhold til å være på sykehus. Slipper biltur inn med rier. Slipper å måtte dele rom med tre andre etterpå. Far kan være med hele tiden.

Evt, så blir det å føde der og kjøre hjem noen timer etterpå, men det er jo ikke noe kjekt med nyfødt og aua i understellet.

Hvordan er det med dere, både gravide og ikke-gravide? Jeg er ikke gravid nå, men skal bli det snart.

Fødsel på KK, Voss eller kanskje hjemme?

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Fødte på KK i oktober, jeg. Det gikk fort, så hadde jeg bodd langt unna eller havnet i rushtid hadde han kommet i bilen he he. Spøk tilside, vi hadde en gammel liten fødestue, var der 3 timer etter fødsel, rett etter midnatt over på hotellet og så reiste vi hjem dagen etter. Jeg hadde grad 3ruptur og mye plager m bekkenet, men syntes det var godt å være hjemme.. Brukte bekkenbelte etter fødsel og hadde god hjelp av gubben. Vi fikk være med i jordmor-hjem-prosjektet, men mulig du bor for langt fra Haukeland? Det var iallefall deilig, synes jeg, hun kom hjem for vektkontroll og Føllings prøve etc så vi slapp å reise opp igjen. Syntes iallefall det var godt å være hjemme!

Skrevet

Åh, så herlig at hun kom hjem til dere! Vi bor i en nabokommune så jeg vet ikke om de har slikt her.

*googler fortløpende*

Skrevet

garantert voss neste gang....nektet å føde på haukeland pga feil de har gjort tidligere

Skrevet

Jeg fødte for andre gang på KK nå i slutten av februar.

Denne gangen endte det i hastekeisersnitt og dertil elendig form de kommende dagene. Kan ikke nekte for at de stakkars ansatte har alt for mye å gjøre, men jeg fikk nå alikevel all den hjelp jeg måtte ønske selv om jeg kansje måtte vente en liten stund.

Klarer du ikke å ta deg av babyen selv så hjelper de deg jo selvfølgelig.

Hva slags skrekkoppslag har de hatt i avisen da?!

Gjest amandine
Skrevet

Må vel innrømme at jeg ikke har fått med meg skrekkoppslag jeg heller, og har egentlig ingenting å utsette på KK.(bare to dager på barsel i 2003 jeg kunne vært uten). Men nå med nr 3 ville jeg bare hjem. At jeg fikk jordmor hjem var et stort pluss og kjempefint!

Skrevet

At flere fødestuer stenges og at man må ligge på flermannsrom i påvente av full åpning, samt flermannsrom igjen få timer etter fødsel, uten at far kan være med.

Skrevet

Jeg er helt med deg på dette. Etter juni blir det bøgg! Jordmor-hjem prosjektet googles prompte!

Skrevet

Fant dessverre ikke noe om det i min kommune. Men den tid, den sorg. Jeg skal ta det opp med jordmor/lege når jeg blir gravid. Har hatt normale svangerskap og fødsler før, så hvorfor ikke? Ddet blir jo mitt tredje barn, så jeg vet jo meget godt hva jeg går til. Og smertestillende har jeg klart meg uten før :-)

Gjest amandine
Skrevet

Sørg for kjapp fødsel he he og så rett hjem, det er en god plan!

Jordmor hjem jordmoren er kjempesøt og står på stand by med mobiltlf om det er noe. Vi hadde bare ett besøk og trengte ikke mer, men har du behov for hjelp og veiledning kommer hun flere ganger. Vi var på hotellet så vidt, men jeg så ikke noen grunn til å være der og ta opp plass mens jeg stirret i veggen...

Amming og sånt var ikke noe problem, de har forandret ting siden sist jeg fødte så nå får du jo barnet på brystet med en gang det er ute. Det tror jeg var greit for å få ting i gang, ikke det at jeg har hatt noe problem med melken tidligere, men denne gangen hadde jeg god produksjon alt dagen etter:).

I forhold til kontroller etc har iallefall jeg gode erfaringer med Haukeland, men nå blir det ikke flere barn på meg!

Skrevet

Fødte førstemann på Haukeland, mne da andremann skulle komme dro jeg til Voss.

Er ikke tvil om at blir det en tredjemann så blir det Voss en gang til.

Det er et fantastisk sted med fantastiske ansatte. Haukelands rake motsettning.

Jeg er også avhengig av å ha mannen min hos meg de første 48 timene, både av fysiske og psykiske grunner.

Jeg får panikk under fødslene og er vedlig nervøs av meg etterpå, samt at kroppen er helt ødelagt så jeg klarer knapt bevege meg og går i bakken av ingenting.

Har vært slik ved de to første, så tviler på at det blir noe anderledes hvis det blir en nr.3 også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...