mamazon <3<3<3 Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har ikke begynt å pakke enda, men bør vel tenke på det siden det er 11 dager til termin. Dette er min nr. 2, så jeg er litt mer avslappet denne gangen, men har jo gjort meg noen erfaringer, så dette skal jeg hvertfall ha med: - Purelan brystvortekrem - ammepute - bæresjal - joggebukse - tøfler/innesko - stor sportstopp - ammeinnlegg - tørkle til å binde opp håret - store underbukser... - babyklær og babyteppe til hjemreise Ellers er det jo fint lite som ikke kan skaffes dersom man skulle trenge noe mer
Underveis --> Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 3 dager til termin og har dette i bag'en, som nå har blitt en liten trillekoffert ;-) - Joggebukse/kosebukse - 3 topper, deriblant den ene ammetoppen jeg har - 3 par sokker og store truser - en "collegejakke" (strikkejakke som jeg eeelsker men som jeg ikke har kunnet bruke nå på slutten av svangerskapet) - ammeBH'er, 2 stk. - tar med slippersene mine (om jeg husker det i farten) - toalettsaker har jeg ikke pakket ennå, men har tatt med det mest essensielle som jeg ikke må glemme: Store bind, ammeinnlegg, også i ull, purelan, linsevæske, lepomade - babyklær i en egen liten veske - kamera og med ekstra linse (om jeg glemmer alt annet...) - må huske å ta med lader til handsfreen til telefonen og telefonen (bruker den som mp3-spiller også). Det er vel det meste. Mannen kan alltids hente det dersom jeg absolutt må ha noe.
svirrehodet Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 - joggeklær -stooore bind -eget dopapir (ikke alle sykehus som har like behagelig dopapir) -blader/bok -hårstrikk -hårføner til å tørke seg nedentil dersom du blir veldig sår er ting som er greie å ha med seg.. hehe, ammepute og bæresjal tror jeg ikke du trenger å ha med på sykehus:)
Linnemy og prinsessen Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Jeg skal ha med dette i trillekofferten min: - helsekort - behagelig undertøy - sokker - 2 gode bukser - 1 strikkejakke - 3 av mine yndlingstopper - paracet - nesespray - bind - toalettsaker - sminke - ammeinnlegg - kamera + lader - en bok - klær og et teppe til babyen i en egen veske
mai^prinsessa Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Fant denne, som jeg syntes var veldig grei; http://mammanett.no/graviditet/livsstil/pakke_bag_sjekkliste
Tomaten Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Har 3 dager til terminen... og min bag inneholder: sokker store truser ammebh + ammeinnlegg crocks ny kosedress en ekstra kosebukse ammetopper cardigan nattskjorte nattbind hårbørste, strikker, spenner linser toalettsaker sminke fotokamera m lader mobillader t- skjorte til pappan bokser til pappan sokker til pappan sportsdrikke, cola, og sandwich knekkebrød til pappan litt tøy til babyen Pluss veska mi med lommebok, helsekort og div....
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 Min bag: Helsekort Toalettsaker Hårføner Nattbind Ammeinnlegg (engangs) Ammebh Nattkjole 2 t- skjorter 2 kosebukser 2 kosegensere 2 truser 2 sokker Crocs Stellebag: Babyklær til hjemreise Bamse Teppe Flisdress Bleier Våtservietter Pakke til storebror Toalettmappen er ikke pakket enda, men har ei liste på kjøleskapet hva den skal inneholde til pappaen om ikke jeg er i stand til det selv. Jeg er 2. gangs og bor bare 15 min fra sykehuset med bil, så om jeg skulle mangle noe kan mannen min lett reise hjem og hente
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #8 Skrevet 18. mars 2009 - 6 store truser + flere sokker - 2 amme-bh´er - 2 svarte joggebukser - 4-5 t-skjorter (ammetopper) - Hjemreiseklær til meg selv (Bukse og topp litt finere) - Hjemreiseklær til babyen + babyteppe (samme som vi brukte sist- hihi) - Toalettsaker (har fått tak i en del prøvepakker på div. ansiktskremer/rens/tannkrem +++) - Maskara, lypsyl og rouge/solpudder (kan bli litt blek..) - Amme-innlegg + salve Lansinoh - Slippers - Babybok + skrivesaker - Bind Skal ta med ved reisen; - Helsekortet - Fotoapparat - evt. frukt/drikke..
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #9 Skrevet 18. mars 2009 Stellebag med; - Noen tøybleier + yttertrekk - Vaskekluter + flanellhånklær
junibebis:) Skrevet 18. mars 2009 #10 Skrevet 18. mars 2009 Jeg fikk også et godt tips som jeg tenkte å ta med meg.. Kjøp en sprayflaske (sånn til å spraye planter ol. med) som du fyller med vann og blander i et par dråper tea tree oil.. Det skal visst være lindrende og helende å gi underlivet en dusj med dette hver gang du har vært på do!
mamazon <3<3<3 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 18. mars 2009 Nei, må ikke ha ammepute og bæresjal, men som sagt så har jeg gjort dette en gang før, så jeg vet at det kommer til å være kjekt, ammepute fordi det er det jeg synes gjør ammingen mest behagelig (det er tross alt en god del timer som går med til det), bæresjalet mest i tilfelle lillegutt er like urolig som storesøsteren var...
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 18. mars 2009 #12 Skrevet 18. mars 2009 Ammepute har de vel på sykehuset? Hvertfall på ahus og på riksen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå