Gå til innhold

Noen her med erfaring rundt svangerskapsdiabetes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på rutinekontroll hos Jordmor i forrieg uke og det ble funnet sukker i urinen samt blodprøver som viste nivå på 11,8.Jeg hadde kun spist en skive brød før jeg kom. Jordmor mistenkte svangerskapsdiabetes og ble sendt videre til kontroll på sykehuset. Fikk da beskjed om å møte fastende dagen etter. Alle prøver var fine, både sparkestetester, ul og blodprøve viste normale verdier. de konkluderte derfor med at jeg ikke hadde svangerskapsdiabes likvel og ba meg heller ikke ta spes. forholdsregler. Jeg er i uke 38. Fikk beskjed om at jeg skal følges opp videre på helsestasjon hos jordmor. De siste dagene har jeg blitt ekstremt hoven i kroppen. Våkner flere ganger om natten med vondt i fingrer og føtter. Når jeg står opp klarere jeg ikke gripe i noen som helst og hender og føtter er større en mannen min sine. Jeg lurer på om noen her inne har vært i noen lignende situasjon. Jeg skal levere ny urinprøve hos legen på torsdag. Hva om denne igjen viser sukker i urin samt høye verdier? Blir jeg da sendt på ny kontroll på sykehuset fastende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har svangerskaps diabetes.vis du ikke vil ha sukker i urinen da du ska på sjekk må du holde deg unna sukkerholdig mat og godteri.fet mat må du oxo være ops på og spise rikitig brød osv.finner de sukker så må du ta den testen om igjen med den guffa du ska drekka og komme fastene æsj synes den guffa smaker rett og slett.....

alt var fint med den lille på ul hos meg oxo.passe med foster vann og normal str på ungen.så tydligvis har ikke det alt å si...

Men vis de mistenkte sv.diabetes så kan det være lurt å holde seg unna det søte+fet mat så du ikke får det.men nå er jo du i uke 38 så ikke så lang tid igjen.

jeg har nedsatt glukosetolleranse å det viste jeg ikke før de testet meg ettersom jeg var mye tørr i munnen.så det hadde utviklet seg til sv.diabetes.jeg trenger ikke insulin ennå.så ska på sjekk den 30.mars å da ska de sjekke om det blir bedre når jeg gjør om kostholdet.

jeg har masse vann i kroppen som deg huff føler meg som en flodhest.du må være flink til å bruke støttestrømper som går opp til lårene.

håper alt går bra på neste test.

Skrevet

Takk for svar. Jeg fikk beskjed av legen min at de kom til å ta blodprøve og deretter ta denne guffa som du beskriver for deretter ta ny blodprøve 2 timer etter igjen.Dette gjorde de ikke.Forutenom vekstestimering med ul og sparkestest tok de kun 1 blodprøve.Syns det var litt rart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...