MillaMed2 Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Vi har en hannhund på rundt 6 år som går å drypper noe sædlignende væske fra tissen. Har tidligere fått klorhexidin hos dyrlegen for dette problemet, men det hjalp ikke. Er skikkelig fortvila. Overalt på gulvet kan man se dryppflekker fra han, og det er skikkelig vemmelig. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette problemet? Blir takknemlig for svar!
lindynatt Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Kanskje dere burde kastrere hunden? Hvis det er sæd, blir ikke det noe problem deretter...
MillaMed2 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2009 Takk for svar! Burde kanskje ringt ned til dyrlegen å hørt. Sist gang påstod di at d var forhudkatarr, men siden det ikke hjalp med det vi fikk for dette,så vet jeg ikke.
Underveis --> Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Det er forhudsbetennelse. Omtrent alle hannhunder har det. Det finnes forhudsrens som du får kjøpt på apotek eller hos dyrlegen. Kastrasjon kan hjelpe på problemet, men litt avhengig av hvor ille det er, så vil jevnlig skylling også kunne gjøre nytten. Og nei, det blir ikke borte av seg selv ;-) Jeg har vært borti dyrleger som bruker et mildt etsende stoff på kjertlene inni forhuden, men er _veldig_ usikker på hvor mange som vet om dette trikset og hvor bra det egentlig er.
tre gulljenter <3 Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Ta deg en tur til vetrinær, vil tro det er en kraftig betennelse han har. Jeg har to hannhunder, og vasker de med forrhudsrens med jevne mellomrom. Men hvis de er blitt røde og sår, så hjelper ikke det, da må de ha en skikkelig kur. Antibiotika. Jeg fikk det til en hann hund jeg hadde tidligere, slik til lokalbehandling, og da var det greit at han var vant til å bli vasket med forrhudsrens med jevne mellomrom. En hannhund skal ikke gå å dryppe på gulvet! Da hadde ikke jeg orket å ha to STORE hannhunder!!!! Det får jaggu holde med pelsen de legger fra seg!!
Frk. Sol Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Vår gamle hund hadde forhuds betennelse. Vi brukte en sprøyte med pyrisept (ca 10 ml), holdt dette inne, mens vi "masserte" litt. Deretter sprøyta vi inn aloe vera (ca 5 ml) og gjentok. Aloe veraen ble bare værende der inni og gjøre susen. Men han hadde ikke et kraftig utbrudd da. Lykke til:)
MillaMed2 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2009 Takk for svar alle sammen Er bare så merkelig at d ikke hjalp med klorhexidin hvis det skulle være forhudskatarr. Men er skikkelig slitsomt dette her,så vi må nok en ny tur til dyrlegen med ham.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Sånn er det med vår hund også. Vi bruker klorhexidin, og det funker her. Sprøyt inn, hold igjen forhuden så det ikke renner ut med en gang, masser godt og slipp opp så det får renne ut. Men det må gjentas ofte. Vi fikk beskjed om to ganger daglig i noen dager (var det 3-4 dager tro?) og så en gang daglig i 3-4 dager. Men problemet vil komme igjen pga at når hannhundene tisser, så kommer de borti ting og tang i veikanter osv som fører til denne betennelsen. Det veterinæren sa til oss var at hvis man kan unngå at hunden tisser støtt og sadig på turen, så vil det hjelpe en del iallefall.
MillaMed2 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2009 Takk for svar,♥ Blomsterpiken får ♂ 290409 ♥. Huff...jeg får vel bare prøve med klorhexidin igjen da i noen dager å se. Kanskje bedre d enn å bruke tusenlapper hos dyrlegen. Men han har hatt dette utrolig lenge nå,så jeg vet ikke om det kanskje må noe mer til enn bare klorhexidin.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 Hvis betennelsen er skikkelig kraftig, hjelper ikke klorhexidin. i noen tilfeller kan slik skylling gjøre det verre, pga at all 'fiklingen' irriterer. Er det en heftig betennelse, må han få antibiotika. Hvis det er en langhåret hund med mye pels der, så kan du klippe vekk denne så det blir lettere med renhold. Og så kan du også vaske litt med saltvann. Ta en titt på tuppen av penisen og forhuden- er det veldig rødt der? Da bør dere ta en ny tur til vet og få 'kraftigere lut' enn dere har fått hittil.
MillaMed2 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. mars 2009 Dette er en korthåret hund. Begynte idag å skylle med klorhexidin igjen,så jeg prøver ca. en uke og ser om det hjelper. Hvis jeg ikke merker forskjell eller det blir verre får vi ta en tur til dyrlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå