Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 dersom fosteret feks dør i magen, vil det da ikke komme blødninger slik som vanlig?? Altså, jeg vil ikke vite det før jeg går på UL??? Og så lurer jeg på om jeg feks skulle hatt en SA men crinone hindrer bløningen, vil HCG da bli mindre slik at grav.testene blir svakere, eller vil de fortsatt være sterk positive???
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Hei, jeg er ingen ekspert, men har lest endel alle disse årene jeg har prøvd å bli gravid. Går selv på progestan og er 9+6 i dag. Hvis man får en SA vil man nok blø som vanlig. Ved en MA(fosteret slutter å utvikle seg) merker man det først på UL og må evnt ta utskrapning om det ikke kommer ut av seg selv. Medisinen kan utsette forventet mens, men om du skulle miste vil det ta ca 6 uker før HCG er ute av kroppen så man vil fortsette og teste positivt. Da må man ta blodprøve med ett par dagers mellomrom for å sjekke om verdiene stiger eller synker for å vite....(teststreken vil og bli svakere men kan være forskjelig fra test til test så blodprøve er det beste). Det er tøffe uker man går igjennom i starten og det er natulig å bekymre seg. Man finner trøst og støtte på disse sidene men man kan også bli skremt av alle som er så uheldige. Håper alt går bra med deg, lykke til med graviditeten:-)
snuffe Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Går på progestan, det vil si, jeg tenkte jeg skulle slutte i morgen når jeg tipper tolv uker. Har også lurt på om progesteronen øker sjansene for MA i forhold til SA, men ikke fått noe fornuftig svar på det. HCG vil i hvert fall bli lavere om man skulle miste. Den påvirkes ikke av progesteronet, og vil synke om man har en MA. Men du kan ikke tolke styrken på graviditetstester til å si noe særlig om hcg-konsentrasjonen egentlig - til det er urinkonsentrasjon alt for upålitelig. Altså, man vil se en forskjell på en test fra når man er fire uker på vei og sju uker, men jeg opplevde at testene varierte mye i styrkegrad da jeg var testfanatiker helt tidlig i svangerskapet, de ble ikke nødvendigvis sterkere fra 4+0 til 4+2 liksom, kunne like gjerne være omvendt. Må blodprøve til for å si noe fornuftig om hcg-nivå.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2009 takk begge to. Synes det er greit å forholde seg til fakta:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå