Gå til innhold

Jorden rundt med barn i ryggsekken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi er en eventyrlysten fam. på 4 som kunne tenke oss å reise på en rundtur i Australia, USA og event. Asia i en ca. 3 - 4 mnd periode. Barna er på henholdsvis 2 og 8 år når vi tenker å reise (om 2 år). Vi kunne tenke oss å reise på vinterhalvåret, men hvordan er det egentlig å ta ut en 2. klassing fra skolen i 3 mnd.? Lar det seg gjøre vist han får med seg lekser på turen? Eller er dette for lenge? Og hvor mye må vi satse på å bruke av penger totalt på en slik tur? Håper noen med erfaring eller som kjenner noen som har gjordt dette kan svare meg!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi reiser nå til høsten. Vi fikk brev i går om at skolekontoret har godkjent at vi driver hjemmeundervisning for 10 åringen de 10 mnd vi er borte. Rektor ved hans skole skal ha oppfølling med oss.

Budsjettet vårt er på ca 300 000 kr. Vi skal reise i Asia og Australia, samt New Zealand i 10 mnd.

Det er som sakt ingen problem å ta barna ut av skolen. Du har rett til det. Men du har plikt til å drive hjemmeundervisning.Hvis du lurer på noe kan du sende meg en PM, jeg har gjort mye undersøkerlser ang langturer med barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...