Gå til innhold

Hva ville du ha gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er invitert med på en stor fest. Du har gledet deg i månedsvis til akkurat denne dagen, funnet kostyme, handlet drikke og skaffet barnevakt.

Men skjebnens ironi vil ha det til at akkurat denne dagen som du har ventet på i månedsvis også er dagen for ikm.

Ville du testet før du dro eller dagen etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt meg en fest og kost meg, og testet en uke etter ikm, ikke uvanlig at mensen er forsinket. Man kan ikke slutte å leve mens man prøver heller.... :)

Skrevet

Hvis det var sjanse for at jeg var gravid ville jeg uansett vært veldig forsiktig med drikkevarene. Kjenner jeg meg selv rett hadde jeg også testet flere dager før IKM, jeg ville i hvertfal ikke ventet med å teste for å kunne drikke på festen.

Skrevet

Vi har vært prøvere i 9 mnd, så troen min på klaff er heller liten. Kanskje jeg er gravid, men mest sannsynlig ikke.

Jeg pleier å vente noen dager over forventet ikm, da jeg har en litt uregelmessig syklus og ikm er bare en pekepinn på sånn ca. mensen skulle vært her. Men den kunne vært her forrige uke eller kanskje langt uti neste uke.

Skrevet

Da ville jeg kansje drukket litt, et glass vin til maten eller noe sånt, men jeg ville ikke drukket mye om det var mulighet for at jeg var gravid. Sansynligheten for å påføre et barn skade om du drikker mer er kansje ikke så stor, men jeg ville ikke tatt sjansen. Det går ann å ha det gøy selv om man ikke er beruset.

Skrevet

I alle dager er dette for slags problemstilling da?

Jeg ville i hvertfall ikke ha ventet med testen for å "late som om" det ikke var noe problem, og drikke masse på fest.

Ta en test før du går på fest. Er den positiv, går du på festen uten å drikke. Er den negativ går du på festen og er forsiktig med alkohol. Festen blir nok uansett morsom, selv om du ikke drikker deg helt hinsides...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...