Gå til innhold

Er du flink til å vaske hendene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er om mulig litt fanatisk når det kommer til dette punktet.

Jeg vasker hendene mine mange ganger i timen. Vet ikke helt hvorfor, men synst det er utrolig ekkelt å ikke gjøre det.

Når jeg har besøk har det faktisk gått så langt at jeg sitter å lytter om de jeg har besøk av vasker hendene sine etter de har vert på do.

Jada, syk i hodet...

Når jeg ikke hører det renner i vasken og vedkommende bare kommer rett utigjen fra badet får de pent beskjed om å gå inn å vaske seg etter dobesøk.

Når jeg hører vasken renner sitter jeg å funderer på om de har brukt såpe eller ikke.

For jeg ser nemlig ikke vitsen å vaske hendene UTEN såpe.

Dette er en besettelse for meg, blir helt sprø av meg selv snart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange ganger i timen kan da umulig være bra! Hvordan får du tid til noe annet? Og hendene dine må jo være utrolig tørre - tipper at de ser ut som de er noen år eldre enn hva du egentlig er??

Ja, er ganske flink til å vaske hendene, bruker ikke såpe hver eneste gang, kommer litt an på hvorfor jeg vasker dem.. Det er jo ekkelt med gjester som ikke vasker hendene etter do-besøk, så ville nok også sendt dem på badet igjen, men ville ikke brukt tid på å tenke på om de brukte såpe, det er jo voksne mennesker.. :)

Skrevet

Må le litt av meg selv nå...

Hendene mine er ganske så tørre ja. Det har rett og slett blitt en besettelse for meg dette her.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Skrevet

Vasker hendene etter dobesøk, før matlaging og ellers ved behov. Har ikke noen fast frekvens, nei;)

Skrevet

Jeg gjør det når jeg må. Før mat, etter mat, etter dobesøk og sann man har lært man skal gjøre. Sambo er mer fanatisk enn meg og vasker hendene masse. Men når de vaskes gjøres det med såpe.

Men sambo vasker i kaldt vann, jeg i varmt. Trodde ikke man ble helt ren av å vaske hendene i kaldt vann jeg...

Skrevet

Vasker hendene etter do besøk, før matlaging, etter butikk besøk og når jeg ellers føler behov. Syns det er PYTON og se alle som kommer ut fra offentlige toalett og går rett bort til vasken/speilet og begynner å kline på seg leppestift men står over håndvasken.

Skrevet

Må forresten legge til at de fleste bakteriene blir borte når man tørker seg etter å ha vasket hendene, ikke av selve vaskingen. Og sånne lufttørkere som finnes på offentlige toaletter er rene bakteriefellene, blir nesten dårlig når jeg ser at folk bruker dem. Er det ikke papir der tar jeg heller litt do-papir og tørker hendene med.

H+K=Martin, spørs om du har en liten tvangsnevrose.. ;)

Skrevet

Ja, det er er skikkelg rått! Mine hender er som sandpapir om vinteren spesiellt. Med 3 barn i huset (1 baby) har man mange visitter på toalettet per dag. Pluss man bruker mye tid på kjokkenet, så mye håndvasking ja.

Skrevet

Jeg er ekstremt nøye med håndvask i forbindelse med matlaging, dobesøk, etter å ha tatt i kluter og vaskemidler og ellers etter behov.

Synes det er kjempeekkelt med de som ikke vasker seg i forbindelse med selvskrevne vaske hendene situasjoner.

Synes det er helt utrolig når jeg er på offentlig doer og ser folk som går rett ut fra dobåsen og strake veien forbi vaskene.

For det første har de vært på do, for det andre er det en offentlig do som haugevis har vært på før dem og en aner ikke hva for noe ekkelt som kan befinne seg på dem. Usj.

Skrevet

Kom på en ting til!! ALLTID etter bleieskift! *urk*

Skrevet

Jeg ville søkt hjelp, hvis jeg var deg. Det du beskriver høres ut som om det er på vei litt ut av kontroll...

Når det gjelder meg så vasker jeg hendene når jeg kommer inn etter å ha vert ute, etter dobesøk/bleier og før matlaging og ved skifte mellom feks kjøtt og grønnsaker i matlagningen for å unngå kryssforurensning. Og ellers hvis jeg skulle bli skitten.

Er kokk og føler jeg har god kontroll på når det er viktig å vaske sine hender.

Skrevet

HI, kjøp deg håndsprit på apoteket! Det gjør hverdagen din enklere, og du kan slutte å vaske i hjel hendene dine. Noe som ikke er sunt for huden din i lengden.

For å svare deg: Ja, jeg har god håndhygiene, men alle (inkl. meg selv) slurver i stressede situasjoner. Jobber i helsevesenet, og der er det visstnok påvist at rengjøringspersonellet som man skulle tro var de med mest skitne hender, er de som er renest.

Skrevet

jeg hadde ALDRI sendt besøk inn igjen for å vaske seg. så ufint å kommentere det. ja det ER ekkelt å ikke vaske seg etter dobesøk, men det er veldig ufint å kommeneter hva andre gjør.

Skrevet

Oj, det hørtes slitsomt ut å tenke SÅ mye på håndhygiene...høres ut som en besettelse, ja;o/ Jeg er nøye på å vake både mine og ungenes hender, men ikke på den måten. Etter toalettbesøk og før maten og etter å ha gjort "urene" ting, men ikke mer enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...