Line3 Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har tungt for å puste periodevis i løpet av dagen, enten jeg ligger, sitter eller går. Er det vanlig? Trodde tung pust kom når man beveget seg. Skal spørre jordmor neste uke, men lurer på om noen vet noe så lenge? Er 30 uker på vei, men målt LANGT over det grønne feltet på symfysemålet.
Månestråle75 Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Hei! Jeg har også hatt problemer med å få nok luft, spesielt når jeg sitter. Særlig nå de siste ukene av svangerskapet. Jeg har ikke tatt opp dette med legen min, jeg har gått ut fra at det er fordi babyen tar så stor plass inne i meg at lungene blir skvist sammen. Nå helt på slutten av graviditeten føler jeg det går lettere å puste når jeg sitter, det kan jo ha noe med at magen har begynt å synke, slik at det blir bedre plass. Å gå og å ligge på siden har ikke vært noe problem for meg..
heleneogde2gutta Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 hei Line3! Akkurat dette forbauset meg denne gangen, også kom jeg til å tenke på forrige gang også: jeg ble helt overrasket over hvor tungpustet jeg ble! denne gangen sank magen tidlig, kanskje sånn uke 33 men jeg har ikke mindre tungpust når jeg sitter i ro for det. JEg har ganske kort overkropp, vet ikke om det har noe å si. Men jeg føler konstant at magen trykker på emg og sviser meg litt. Tror dette er helt vanlig,men ganske ubehaglige. Du kan jo snakke med jordmor om det, dærlig hvis du har mer vondt på inn- eller utpust.puh!
Line3 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2009 Selv om jeg ikke unner dere det, så er det godt å vite at vi er flere. Da er det sikkert bare sånn det er. Takk for svar
skorpio9 Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Er bare sånn det er ja! Ble litt bedre etter at magen min sank. Hjelper å ligge på siden eller strekke seg litt, jeg syns for eksempel det er bedre å sitte på høye stoler enn nede i en sofa! Gleder meg til å ha en "normal" kropp igjen:)
Gjest Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Kan bare si at det opplever jeg også av og til nå. Også når jeg står, kan komme plutselig, og da må jeg enten reise meg eller sette meg ned. Får bare ikke nok luft, og blir døsliten.
Line3 Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2009 Ja, akkurat. Dette er min tredje, og denne gangen er det mye rare plager, men dette med luft er vel det værste. Skikkelig pyton og man blir som du sier veldig sliten. Det hjelper som du sier å endre hva man gjør, men hvem har vel lyst til det når man prøver å sove, eller få slappe av i sofaen om kvelden. Jaja, blir stor belønning til slutt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå