Line3 Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har så vondt i fingrene om natten. De er jo litt hovne, så det har kanskje en sammenheng? Kan ikke huske det var slik sist, og jeg har gått høygravid om sommeren og vet mye om hovne hender og føtter På dagen er det bare rester etter det vonde - at jeg er litt stiv og øm rett og slett. Håper det har en sammenheng. Leker litt med tanken på at det også kan være fibrositt som min mor og søskenbarn har, uten at jeg har hørt om at slikt starter i fingrene men... Noen som har noen tanker å dele?
mor til 2 prinsesser. Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Jeg og har vondt i ledd og fingre. Veldig mye om kvelden, mindre om dagen. Jeg tror det henger sammen med vann i kroppen, men vet ikke sikkert. Hin dagen måtte jeg ta av meg ringene pga vann. Er også veldig varm i hendene. Vet ikke om det har med vannet å gjøre:-)
Maria1979 Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Carpal tunnel syndrom rett og slett.Det er flere tråder her inne om det. Det er nerver i klem i håndleddet som kommer av økt væskemengde i kroppen under svangerskap.Det er arvelig også da hos noen. hvis du googler det på nettet finner du mye info.Jeg har det selv og sover med skinner om natta kjøpt på apotek spesielt for dette.Det skal gå over etter svangerskapet hos 1/3 av de som har det. ;.)
Line3 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2009 Takk for svar Det syndromet du nevnte ser ut til å være knyttet sammen med nummenhet el følelsesløshet. Det har jeg ikke i det hele tatt. Da er det kanskje ikke det? Håpefull
nr2_imagen Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Jeg hadde kjempevondt i fingrene og leddene i flere måneder etter forrige fødsel. Begynte nesten å bli bekymret for leddgikt o.l. Men det gikk over etter hvert - så regner med at det var noe hormonelt!?
S. Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Har det jeg og. Fingrene er hovne, støle og vonde, klarer ikke gripe ting skikkelig. Våkner flere ganger om morgenen av at hånda er "død". Hjelper å riste på den og slå den i madrassen noen ganger, men det er jo plagsomt. Får håpe problemene dine gir seg etter svangerskapet!
Line3 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2009 Ja, det håper jeg. Ikke så veldig gøy akkurat. Og det finner jeg ut om 10 uker
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Jepp, som Maria 1979 sier: Carpal Tunnell syndrom. Veldig vanlig blant gravide, og går i de aller fleste tilfeller over etter fødselen :-) Ubehagelig, og til tider svært smertefullt, men ikke farlig ;-)
Line3 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2009 Så da kan det være det, selv om jeg aldri er nummen eller følelsesløs?
MammaTilToTette + spire Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 Sånn har jeg det også...Jeg har vondt i fingrene- spesielt i leddene...Visste ikke at dette var et kjent problem heller jeg så trodde en stund jeg var i ferd med å få leddgikt....Jeg plages heller ikke så mye med nummenhet...
Line3 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. mars 2009 Ja, jeg lurte på fibromyalgi for det er det flere som har i familien. Men da er det sikkert normalt når det er flere av oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå