hettemor Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Er nå i uke 37, og fikk plutselig så vondt i ei tann. har ikkje sove i heile natt, og er litt hoven på siden,.. så tror det er betennelse eg har fått..!! Koss ska eg gjer det?? Ka ska eg ta hensyn til?? Ikkje rønken? men kan kje ta rotfylling da, for det er vell det en må jer om en har betennelse?? Noen hjelpe meg raskt plis??
mai^prinsessa Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Jeg tok både røntgen og rotfylling mens jeg var gravid.. Det skal ikke være så farlig med røntgen, ror det er promille sjanse for at det skjer noe.. Men de tar ikke mer bilder enn nødvendig, og så får du nok en vest på deg for å verne mot strålingen.. Rotfylling eller andre ting skal ikke være noe problem sa tannlegen min!
nr2_imagen Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har også vært hos tannlegen nå mens jeg er gravid. Han sa det ikke var noe problem å ta røntgen...fikk sånn blydeksel over magen. Han sa at man får i seg mer stråling i en sikkerhetskontroll på en flyplass enn om man tar røntgen hos tannlegen. Jeg boret også med bedøvelse så jeg skulle ikke tro at det var noe verre å evt rotfylle. De kan uansett bore seg inn i tannen og legge inn noe anti-betennelsesgreier slik at smertene roer seg! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå