Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Jeg lurer på, har en jente på snart 3 mnd nå, og hun begynner å nærme seg å ville ha 1 liter mme om dagen..hva skjer dersom hun drikke over denne "magiske" literen som de sier mme barn ikkje skal ha?? noen som har peiling og kan si noe om dette..skal snart på 3 mnds kontroll, så kan alltids høre da, men hadde vert FINT med svar. Hun drikker nå ca 8-9 dl om dagen..det har hun igrunn gjort en stund..hun var 3928 - 51 cm v/Fødsel og v/ 7 uker var hun 5700 og 60 cm. (Vi ammet frem til ca hun var 6 uker, måtte gi opp av forskjellige grunner:( )
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 For mye mme (over 1 liter i døgnet) kan gå utover leveren på babyen. Jenta vår drakk opp mot en liter ganske tidlig, og for å holde henne under ga vi ofte vann istede.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Okei, så det e fullt mulig å gi henne litt vann imellom måltidene da, når hun begynner å kreve mer? hun har ca fem måltid for dagen, 180 ml hver gang, litt pluss minus der da..så det er jo ganske opptil literen..vil jo ikke skade lille jenta mi , men hun må jo få mat =/ hvor mye vann har du gitt og slikt da? off, jeg er vist ikke så oppdatert på det her som jeg burde vært merker jeg..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Jeg visste heller ikke at de kunne få vann, så ikke noe å tenke på det:) Husker ikke helt hvor mye vi gav, men kokte opp ei full tåteflaske med vann ca 200ml, og venta til den var passe avkjølt (37grader) Lot henne drikke så mye hun ville, gav også vann på natta. Tror ikke det gjør noe å gi så mye vann de vil ha, så lenge de får de måltidene med melk som de skal ha i døgnet. Om ikke så lenge så kan du starte med grøt, og da går mme mengda drastisk ned etterhvert selv om man også bruker mme i grøten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå