Gå til innhold

Har dere egen konto til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og står de i barnets navn, eller deres?

Leste noe om fordeler og ulemper med at det stod i barnets navn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Verken i barnas navn eller eget.

Det er vel knapt noen fordeler med å ha kontoer i ungenes navn, sånn med mindre du liker tanken på at overformynderiet overtar den om dere sparer mer enn 75,000. For ikke å snakke om hvor moro det blir for poden å få fritt leide på attenårsdagen; blir bursdagskalaset sitt, det ...

Skrevet

hei, jeg har ikke en egen kono til barnet mitt enda, men det er vell fordi det ikke har rukket å komme ut enda:) men jeg tenkte og lage en egen konto. men hadde vært fint å se de ulempene... har du en nettside link å sende?

Skrevet

Har egen konto til barnet mitt ja, i hennes navn.

Hun får ikke tilgang til pengene før hun er 18år, mulig hun kommer til å bruke de på tull, men da får det være. Kommer selvsagt til å prøve å styre henne i rett retning i forhold til pengen, men.....

Vi er bare unge en gang, ha det moro så lenge det varer, plutselig kommer ansvar og forpliktelser.

Skrevet

Har egen konto til barna mine, de står i deres navn og stort sett alt av sparepenger,bursdagspenger blir satt på disse kontoene.

Kommer aldri til og bli over 75.000 på noen av disse kontoene fordi jeg har egen høyrente konto i mitt navn som i tilfelle ungene kan få penger av når det evnt skulle være behov for det.

Har arvet penger for flere år siden slik at jeg har nærmere 3 mill på konto og de pengene kommer nå ikke overformynderiet i kontakt med, med mindre jeg blir umyndiggjort!

Skrevet

nei, har jeg ikke tenkt på. de får det de trenger. og det får de vel når de er 18 også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...