Akasha79r Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Hei, jeg er 9+4 og jeg føler at livmoren er ganske hardt idag, men jeg føler en liten klump når jeg tar på den, er det noen andre her som vet hva det kan være? jeg utelukker ektopisk graviditet siden jeg tok UL i uke 5+4 og alt var der det skulle være. takk for svar, jeg er bekymret.
Gjest eelis+spire Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Jeg klarer ikke å se for meg at det er noe annet enn nettopp livmoren, jeg.. Hvor kjenner du den fra, innsiden eller utsiden?
Akasha79r Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2009 fra utsiden, rett ovenfor hårene på venstre side, har ikke den samme klump på høyre siden, men det hele er ganske hardt. Jeg mener alt skal være "glatt" men jeg føler en pitelille klump, akkurat som en liten drue...
LRMG2 Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Det kan være en muskelknute (myom). Det er veldig vanlig å ha, og de vokser ofte pga de hormonene som kommer i graviditeten. Jeg har flere allerede, og den ene er alt 4,5 cm i diamenter, dvs større enn babyen. Kjente dem godt under huden sist svangerskap da livmoren begynte å voksen opp av bekkenet. Det er ikke noe farlig, men kan være greit å sjekke opp, og de kan gjøre litt vondt hvis de vokser raskt.
Akasha79r Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2009 takk, jeg skal til lege igjen om 9 dager, da kan jeg spørre, skal kjenne etter om den vokser/forsvinner/eller hva. Har ei kusine som har bare noen dager igjen til termin som sier det kan også være eggstokken der egget kom fra... og at klumpen forsvinner etter hvert. så alternativene er ikke så skumle eller farlige, det er bra! men likevel, tror ikke eg blir rolig til jeg hører hjerte eller til jeg ser UL om noen uker. Jeg er nemlig redd for at babyen min har sluttet å vokse eller et eller annet slik. takk for dere som svarte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå