Gå til innhold

Babysense II, Angelcare pustemonitor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin om to uker, mitt første barn, og plutselig idag kom tanken om krybbedød snikende innpå meg.

Jeg er livredd for det, og ser for meg at jeg ikke kommer til å sove i det hele tatt, bare løpe frem og tilbake for å se om den lille lever...

Så jeg lurte på om noen har noen erfaringer med noen av disse pustemonitorene?

Takker på forhånd for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Babysense II og har vært veldig fornøyd med den. Jeg har også vært/er veldig redd for krybbedød og denne "forsikringen" har gitt meg mye god nattesøvn :)

Lykke til med baby :)

Skrevet

Har hatt babysense til mine barn i snart 10 år, og jeg har vært veldig fornøyd med den. Det er den aller beste investeringen jeg har gjort til dem av utstyr.

Det at man har et slikt apparat er som du sikkert vet ikke noen garanti for at krybbedød ikke kan skje, det er viktig å huske på. Og man må ha like mye oppsyn med barna/være like obs som om man ikke hadde en slik alarm.

Noen hevder det gir en falsk trygghet, det er jeg ikke enig i. Man skal aldri stole 100 prosent på noe slags elektronikk, men babysensen vi har hatt har til dags dato ikke sviktet. Vi har sjekka barna våre like mye, selv om vi har brukt et slikt apparat, og vil på grunnlag av det si at vi har følt oss en god del tryggere med en slik apnoealarm enn uten. Jeg tror faktisk man har litt større sjanse for å unngå tragedien med en slik alarm.

Skrevet

Hvis du har barnet i sengen med deg om natten så er det tryggere enn monitor - såfremt hverken du eller partneren din røyker, drikker alkohol eller tar medisiner som påvirker søvnen.

På dagtid så sover stort sett barnet i nærheten av deg den første tiden uansett.

Pass på at barnet ikke har det for varmt i sengen/vognen. At dynen el teppet ikke ligger over ansiktet, og legg alltid barnet på rygg nedi sengen/vognen.

Krybbedødfrykten er nok der hos alle foreldre, lurende i bakhodet. Husk at det er et fåtall som opplever dette, og at tallene er gått krafitg ned etter at man anbefalte å legge barn på ryggen i stedet for magen.

Skrevet

jeg kjøpte babysense II til min sønn etter at jeg fikk tips om den her inne på DIB. Det er det beste kjøpet jeg har gjordt, uten tvil! Har nemlig en gutt som bare ville sove på magen, noe som IKKE anbefales i det hele tatt... Så jeg spurte her inne og fikk tips om denne. Den gjør slik at jeg får sove ganske bra. Slapper litt mer av, vi har nemlig opplevd at den har "gått av" når han har spist dynen sin litt for langt inn... Gjett om det var kjempereaksjon fra oss foreldre da! Så vi vet at den fungerer og det hjelper som en ekstra sikkerhet. MEN vær klar over at du bør likevel ikke stole blindt på den. Teknikken kan svikte, selv om det er sjeldent.

Lykke til med den lille tiden som er igjen av svangerskapet, kos deg masse med magen! Tro meg, selv så utrolig som det høres ut, så kommer du til å savne den ;)

Og ikke minst, lykke til med fødsel og med den lille =)

Skrevet

Takk for svar :)

Er klar over at det ikke forhindrer det jeg frykter, men det er en trygghet å vite at jeg får beskjed dersom h*n stopper å puste.

Så, må nok skaffe meg en sånn en, ja :)

Nei, nå må jeg vel gå og se om jeg kan få sove litt igjen.

:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...