Gå til innhold

P-sprøyte, og slutta ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen der ute i den store verden som har gått på p-sprøyte ? Å sluttet med den ? når fikk dere mensen til bake ?

Jeg sluttet med den i juni/juli.. Jeg har ikke fått mensen til bake. Men plutseli kom den, å nå har jeg blødd i 3uker!!!! Sliiitsomt..

Da jeg bynte med den blødde jeg i 3MÅNEDER!!!

Nån andre som har hatt det sånn ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men jeg har maaaange i venneflokken som har hatt massevis av trøbbel med p-sprøyte. Mange som deg, andre har ikke fått syklusen tilbake før etter 1-2 år. Jeg tror kanskje det er den formen for hormon prevensjon jeg er mest skeptisk til.

Skrevet

pakningsvedlegget sier gjennomsnittlig vil menstruasjonen være tilbake etter 10 mnd, men alt fra 4 til 31 mnd er observert.(dette er uavhengig av behandlingsvarighet. )

Jeg hadde uregelmessig menstruasjon i 28(!) mnd. -jeg viste aldri når det månedlige skulle komme, eller hvor lenge den skulle vare. Den kunne komme med 3-4 mnd mellomrom, for så og komme med 14 DAGERS mellomrom. å så ble jeg gravid...( -det skal bli spennende å se om jeg får en regelmessig menstruasjon noen gang.)

Jeg Jeg ble senere opplyst om at p sprøyten ikke skal gies dersom en planlegger flere barn innen noen år.

Nei jeg anbefaler ikke p sprøyte til noen.

Skrevet

Okeei... har ikke hadd ordnli mensen på 5år kanjse !? siden jeg ble gravid som 15åring. så bynte æ med spøryten etter at ho ble født!!! E jo helt ok at den uteblir, skal ikke klage på det!! :)

Men så sutta æ med sprøyta i sommer, siden æ frykta at man kan få problemer med å få onga etter at man har gått på p-sprøyta.. Håper bare at man kommer i rikti mens-syklus snart!!! e ikke så kult å måtte blø i 3mnd når man bynte med den, men så skal man blø i 3mnd når man slutter med den også.. Så æ skal gå på den mer!!! =)

Skrevet

Jeg ble gravid 1,5 år etter at jeg tok siste sprøyta. Tok ca 1 år før mensen begynte å komme tilbake. Kunne muligens blitt gravid litt før, men vi planla ikke og tok det som det kom.

Skrevet

Vær glad du har fått igjen mensen etter såpass kort tid. Ja, det blir nok litt ustabilt i starten. Begynn heller med p-piller enn den sprøyta! Tok 3,5 år, eller 42 pp om du vil, etter jeg tok siste p-sprøyte til jeg ble gravid. Fikk aldri mensen igjen, men på første eggløsning ble jeg gravid. Er vel det bortimot det lengste tilfellet. Hadde jeg vist det skulle ta så mange år, hadde jeg aldri startet på p-sprøyta!

Skrevet

Her har sprøyten vært helt fantastisk. Gikk på den 4år, ingen blødninger i det hele tatt, mensen uteble totalt. Fikk igjen mensen etter 2mnd (sluttet fordi vi planla barn) og ble gravid med en gang.

Har kun positive erfaringer, og det har vært helt herlig å gå på den!

Når småtten er ute, jeg er ferdig å amme, så er det rett på sprøyten igjen. Vi venter hvertfall 4-5år med nestemann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...