Maf og lillemann Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 fødselen min endte i akutt ks, og jeg ble stiftet sammen med agraffer. men hvordan tar dem egentlig ut disse stiftene? gjør det vondt? håper noen kan svare! (er forresten ny her, akkurat hoppet over fra BIM etter at min nydelige sønn endelig kom 2 uker over termin =) )
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Hei. Grattis med en sønn : ) De fjernes med et type saks de har på sykehuset. Det gjør ikke vondt i det hele tatt. Jeg hadde infeksjon i såret i tillegg og hadde veldig vondt i såret, men jeg synes ikke det var noe vondt i det hele tatt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Grattis :) De fjernes hos fastlegen med en slags stiftefjerner, tror ikke det gjør vondt... ikke hørt noen pasienter klage hvertfall )
Maf og lillemann Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2009 takk for svar! regner med det skal gå bra =) men de ser jo så vond å kinkig ut å fjerne...
AO3 Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 De skal fjernes etter 5 eller 7 dager, avhengig av hvem du spør. Det gjør absolutt ikke vondt å få fjernet dem - du kjenner bare at det "tar" bittelitt. Det går kjempefint! Det er over på null komma niks.
Tøysetipp Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Jeg fjernet dem etter 5 dager på legekontoret. Merket så og si ingenting til dèt. Annet enn at jeg lå på en flat benk og helsesekretæren forlot rommet, så der lå jeg og blomstret da. Ikke riktig sterke nok magemuskler til å reise meg opp. Rullet meg noget ugrasiøst over på siden og endte i et pladask på gulvet. Gratulerer med gutten, og velkommen hit:-)))
Raych Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Nei, det gjør ikke vondt. De bruker en slags tang som de klemmer over stiften slik at endene bøyes ut av huden. De blir ikke bare dratt rett ut:)
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Gratulerer med sønnen Jeg gruet meg til å fjerne stiftene, men det fantes ikke vondt. Kjente det nesten ikke i det hele tatt.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 Jeg fikk også høre at det ikke var vondt.. Men typisk min flaks hadde 3 av stiftene vrengt seg og det var et helvetes vondt å få de ut. Første gang mente jordmora , typisk at jeg fikk den lissom:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå