Gå til innhold

Hva sier dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når folk spørr hvem uke dere er i? Sier dere uke 18. eller at du er i din 19 uke?? Jeg blir litt forvirra se. hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 19+2 i dag og sier jeg er i min 20 uke:)

Skrevet

Jeg er 17+4 og sier at jeg er 17 uker på vei. Men ser at mange her inne da sier at de er i sin 18 uke.

Itillegg dette med måneder. Når man er 17+5 er man jo 4 fullgåtte måneder, mens i sin 5. måned. Jeg sier altså at jeg er 4 måneder på vei. Hva sier dere her?

Skrevet

Når det gjelder mnd sier jeg at jeg er i femte mnd:-)

Skrevet

Det er så mange som sier forskjellig.

Jeg sier vel da 4 mnd snart 5 mnd..

Skrevet

Jeg har jo lyst til å si at jeg er i min 18 uke og at jeg er i min 5. måned.... Men føler liksom at jeg da lyver litt...vet ikke hvorfor...hehe...

Skrevet

Hehe...men nå går det jo fort til vi er 5 mnd:-) syntes tiden bare flyr av gårde jeg.nesten litt skummelt

Skrevet

Ja Skrulla86 jeg føler det sånn jeg også.

Og når jeg er hos legen så sier jo han at jeg er 18 uker. Så jeg vet ikke jeg. hehe

Uansett hva vi sier så husker ikke folk det alikevel.. hehe

Åja.. Tiden går kjempe fort:)

Skrevet

Til "sånne som oss" sier jeg 12+5 :)

Resten av verden detter av på det. Man kan si man er 12 uker, for det kobler de med den magiske grensen, men ellers tenker folk flest 9 mnd.

Så da sier jeg 3 mnd på vei. Termin er jeg 9 mnd også kan man bare trekke fra:) svigermor og den generasjonen tenker liksom ikke at jeg er gravid i to uker før jeg har sex..hehe. Senere sier jeg da 3,5. 4. 4,5.... Ellers kan man si at man skal ha i slutten av september. Så kan folk regne som dem vil:)

Skrevet

jeg er 13+2 og sier da at jeg er 13 uker på vei. Og sier ca 3 mnd på vei, eller rett over tre mnd ca. Sier alltid ca når det gjelder mnd, for jeg gidder ikke regne det ut hver gang noen spør ;)

Sant at ikke folk husker det likevel, hehe!

Skrevet

Fram til ca uke 20 så sa jeg at jeg var i 20. uke og i femte mnd. Har så lyst til å legge det fram på den måten som høres lengst på vei ut. Men de fleste misforstår nok og tenker da 20 fullgåtte uker og fem mnd. Nå runder jeg egentlig av til nærmeste fullgåtte uker, andre bryr seg fint lite om hvor mange dager det er.... Og sant som det sies over her, foreldregenerasjonen er ikke med på tanken om å regne med ukene før befruktningen. Så når jeg sa til mamma jeg var halvveis så var hun uenig fordi de ukene ikke telles. Er for så vidt litt enig, men jeg synes det er mer motiverende å regne med de to ukene.

Skrevet

Jeg tror ikke folk flest bryr seg om man er 14+5 eller 15+1, så synes det er greit å runde opp eller ned, avhengig av hva som er nærmest. Det kommer jo litt an på hvem som spør selvsagt, men før jeg ble gravid selv så syntes jeg det bare var forvirrende å få oppgitt hvor langt fork var på vei i uker - jeg ville vite måneder!

Skrevet

De mnd gikk i surr for meg så jeg sier bare uker..sier de ukene jeg har bak meg liksom..er nå 17+3 , men sier 16 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...