Gå til innhold

Noen som har reist til USA med barnevogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Boston og New York i juni. Vi flyr med Icelandair dit.

Vi har TFK sportsvogn til vanlig. Er denne "for stor" for trikk, buss, tog i Statene, eller bør vi ta med trille i stedet?

Vi skal gå en del, så derfor tenkte jeg at sportsvognen var best. Men ikke om det byr på problemer på kollektiv transport.

Kan vi ta med evt. trille/sportsvogn ombord på flyet, eller må den sjekkes inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vognen må sjekkes inn, men dere kan få den utlevert der dere mellomlander og så ta den med til gate der. Den sendes som spesialbagasje i Norge og du får den ikke med til gate. Jeg ville helt klart tatt med en liten trille som er lett å legge sammen og tas opp. Var nettopp i USA og aner ikke hvor mange ganger vi klappet vognen sammen og bar den med oss. Hadde vært håpløst med en stor vogn. Men det kommer selvsagt an på hva dere skal og hvilke behov dere har, men Bosten og NYC høres ut som storby så ja absolutt TRILLE: Og har dere ikke, bestill til hotellet deres der borte og få den levert til hotellet. Funker bra ;.-)

Skrevet

Ja, vi har. Dro også bl.a til Boston og NYC.

Jeg ville ikke dratt med sportsvogn, nei. Håpløst å komme seg rundt med. Det er jo stort sett bare i Skandinavia, Tyskland og Nederland man kjører rundt med ungene i slike doninger.

Vi hadde med paraplytrille. Det kommer garantert til å by på problemer med sportsvogn. Gjør til og med det med paraplytrille fra tid til annen.

Men ta med en god paraplytrille. Man får ikke ta med vognen ombord på flyet, nei. Hvor skal man oppbevare den? Den må stort sett sjekkes inn beg resten av bagasjen, noen ganger kan man levere den ved gaten, men det ville jeg ikke basert meg på.

Skrevet

Hei, akkurat dette har jeg peiling på. Har i allefall 5 turer de siste 6 mnd til Boston fra Oslo. Riktig nok med Continental. Vognen kan gate sjekkes. Dvs at du gir den fra deg rett før du går på flyet og får den igjen rett etter du går ut, slik at du har vognen på flyplassen. På tog, buss ol. blir det akkurat som hjemme, med untak av at det ikke er så mange med store barnevogner slik som vi er vant med. MANGE kommer til å beundre vogna di. Husk å ikke sett babyen i vogn utenfor hus, leilighet eller noe sted i det hele tatt. Det er strengt forbudt. Det er også strengt forbudt å la babyer være igjen i bil (men det er det kanskje i norge også) God tur.

Skrevet

Vi droppa hele vogna, hadde junior i Baby-Bjørn, og kjøpte en vogn hos toys r' us i New York dagen etter. Lettvint og ganske billig:)

Skrevet

Ok, det blir nok trille, ja. Har bodd i USA og vært der mange ganger på ferie i årene etter at jeg bodde der.....men aldri som mamma ;o) Så jeg er veldig fersk å være mamma i USA. Men, har fått med meg via min amerikanske venninne at disse "skandinaviske vognene" er noen doninger som tiltrekker seg oppmerksomhet i statene....hehe.

Skrevet

Personlig syntes jeg det er veldig deilig å reise med vogn. Da vet jeg at babyen har det bra. Syntes det går supert å ha vogn i usa og på fly.

Skrevet

Jeg bor i Usa, i den litt nordlige delen og bruker emmaljunga. Jeg har reist til norge med den 2 ganger. Liker å ha ordentlig barnevogn til mine små. I norge har det jo vært stort fokus på at babyer ikke skal sitteligge, men ha muligheten til å ligge flatt. Samt at en paraply trille i snøslaps ikke fungerer og da må jeg bruke ordentlig sportsvogn. Ha en fin tur.

Skrevet

Ikke noe problem å ta med og bruke barnevogn i usa. Har selv gjort det.

Skrevet

Det er absolutt ikke noe problem å fly med barnevogn. Du får ta den med helt inn til flyet og levere den før du går ombord. Du får den igjen straks du har landet. Det er i allefall behagelig for babyen din å ha noe kjent og godt å ligge i når det blir mange timer på tur på fremed sted.

Skrevet

Nå skal de jo til Boston og NYC i juni, da er det neppe snøslaps der..

Vi investerte i en ordentlig god reisetrille, nesten 3000 kr men verdt hver en krone. Den kan legges helt ned i ryggen. Tror neppe babyen tar skade av å ligge slik noen uker på ferie. Kanskje ikke en baby på 1 mnd, men så lenge babyen er over 5-6 mnd ville ikke jeg hatt problemer med det i hvert fall.

Det er faktisk ikke lett å komme rundt med stor vogn i NYC og Boston. Butikker osv er ikke dimensjonert i forhold til dette, det samme gjelder fortau, offentlig komm. mm.

Det må være et helv.. å ha med bagvogn på undergrunnen i NYC f. eks.

Skrevet

HI her....

Gutten vår er 19 mnd når vi reiser, så tror jeg har bestemt meg for babytraveller, en trille til kr. 999,- hos Barnas hus. Den var veldig god å trille, god sovevogn også - kunne legge ryggen så godt som helt ned.

Skrevet

Om trent som å ha barnevogn på kongsvingerbanen, lol.

Skrevet

Jeg ville ha igjen barnevogna i Washington DC, siden vi skulle vente mange timer der. Men vogna forsvant i flere timer! Så være litt oppmerksom på at dere må si fra opå skikkelig vis at dere SKAL ha vogna når dere mellomlander.

OG merk vogna ordentlig med navn og adresse!!!

Just in case.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...