Endelig_mamma<3 Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Snakk om å få det kasta i trynet.. Fy søren, dette er vell den værste dagen i mitt liv når det kommer til halsbrann og sure oppstøt. Føler jeg har kasta opp galle i hele dag og at spiserøret står i fyr og flamme.. Dette er helt jævlig... Har kjøpt noe greier på apoteket, men det står at man skal ta 10-20ml pr dag.. oh my god! altfor lite for denne halsen.. trenger et brannslukkingsapparat FORT. Har drikki masse melk, spist yoghurt, spist mandler etc etc,men ingenting hjelper.. hvordan skal nattan bli. Et frustrerende innlegg fra meg.. hehe. Sikkert ikke alene om det;) er jeg redd, men hvordan overlevde Du det??!!
Bilba og gutta :) Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Velkommen i klubben. Jeg våkna en natt med kjeften halvfull av spy. Deilig. Eneste som funker på meg er Link tabletter - løp og kjøp!
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Har hatt det sånn lenge, og blir bare verre nå som livmora har kommet så langt opp! For meg er det Pepciduo som funker best!
Nonsense Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Halsbrannen min forsvant da jeg sluttet å spise brunost! Så kan være at enkelte matvarer fremprovoserer/øker halsbrannproblemet ditt. Anbefaler deg å tenke igjennom hva du har spist samme dagen og dagen før du blir ekstra plaget.
Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Hei, Jeg å hadde forferdelig halsbrann, noen netter satt jeg å sov, for å ligge var jo helt umulig... Kjøpte aflurax på apoteket, det ble min gode venn. Hjalp mye mer enn noe annet :-)
Lorelai m. nyfødt Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Står det ikke på pepcidduo at man ikke skal ta det når man er gravid??? Sliter selv med å finne noe som funker, så jeg ville blitt strålende fornøyd dersom pepcidduo var ok.
vilenna Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 gavicon flytende eller tabelett form. link. samarin. nyco. å holde seg unda det meste med inhold av koffein gjær sjokolade sterk mat å igrunn det meste skikkelig kjipe greier sliter masse med det selv. å får halsbrann av nesten alt. tilogmed isbiter
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Var på sykehuset grunent litt sorskjellig, og da ramset legen opp flere ulike halsbrannstabletter jeg kunne ta, hvorpå Pepciduo var en av dem!
mai^prinsessa Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Prøv å ikke bøye deg fremover for mye! Det gjør at du får ekstra mye halsbrann.. Sterk mat, brus (kullsyre), søtt og feit mat (fast food) gir også halsbrann her...
Vestlandsspire Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 Eg har begynt å ta gaviscon flytende på kvelden, det smaker lim, men det har funka bedre for meg enn noe anna hvertfall.. er nok veldig individuelt det der også, Men fy søøøøren så irriterende og plagsomt!!!
storebrorstolt Skrevet 17. mars 2009 #11 Skrevet 17. mars 2009 Pass på å ikke fyll opp magen med verken mat eller drikke, bli bare passelig mett;) Ellers er Titralac fint, det hjlper med en gang om du tygger tablettene, smaker helt greit også
hettemor Skrevet 17. mars 2009 #12 Skrevet 17. mars 2009 Off stakkars! har slete så vanvittig med halsbrann eg og, har dessverre litt ennda, men det er ikkje 24/7 lenger.. Einaste eg følte som hjalp meg var faktisk melk og lovehearts! Banan synst eg bare jore dt værre. Fått alt en kan ta på apopoteke, men ingenting fungerr så spessielt. Linken er ganske god! ( den sterkeste) Ellers vil eg faktisk anbefale deg noe du kan kjøpe på typsik Helsekost butikker.. Helt ifra naturen.. Noe som heter frutin! Det er en liten boks som koster ca. 55 kr. Den hjalp, og den smaker ikkje vondt i det hele tatt.. Det e peppermyntesmak ( som linken ) men fordelen me denne er att den smaker ikkje kalk og dritt som alle andre! Denne er liten, lett å tygge og smaker ikkje noe vondt! Anbefales sterkt:D
S. Skrevet 17. mars 2009 #13 Skrevet 17. mars 2009 Problemet blir verre for meg hvis jeg spiser sitrusfrukter og salt lakris, pluss cola... alle de tingene jeg har dilla på :/ Anbefaler ikke Gaviscon, det smaker balle (unnskyld uttrykket) og det hjelper ikke så veldig heller. Titralac hjelper litt, men effekten går fort over. Av erfaring så er uansett det beste å holde seg unna matvarer som forsterker halsbrannen.. selv om det ikke er så lett
skorpio9 Skrevet 17. mars 2009 #14 Skrevet 17. mars 2009 hm.. man kan ikke ta Pepsiduo (les pakningsvedlegget, det er ikke godkjent for gravide). Men man kan ta alternativet som heter Link, og det fungerer like bra!!
aomeg Skrevet 17. mars 2009 #15 Skrevet 17. mars 2009 Vel. har bare gode erfaringer med gaviscon.De tyggetablettene er jo årsak til oppkast i seg selv. Men kan være enig i smaken ja..Helt for jæ... Men holder for nesen og svelger unna.Som sagt,heller det enn tyggetabletter..
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 17. mars 2009 #16 Skrevet 17. mars 2009 LOVEHEARTS!!!!! sei eg bære. Også hold deg unna stekt mat, og sterk mat... spesielt på kveldene..
Endelig_mamma<3 Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #17 Skrevet 17. mars 2009 TUSEN takk for mange gode råd og at jeg ikke er alene om det.. Fikk sambo til å kjøpe flytende gaviscon til meg i går.. det hjalp, fikk sove hele nattan.. jippi.. Merker det litt idag også, men ikke laangt nær så ille som i går, da trodde jeg at et organ skulle gå opp i flammer;) Tar nok en slurk av den "fantastisk gode" gaviscon i kveld før jeg tar senga på ryggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå