Gå til innhold

"Må" man kjøpe ny madrass til nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa her har aldri tissa i senga, eller kastet opp på madrassen. Alltid hatt på tisselaken i tilfelle det skulle skje også.. Kan vi ikke bare snu madrassen og over madrassen, og vaske trekket? Eller bør man kjøpe helt ny til nestemann uansett? Og hva med dyner? De holder det vel å vaske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker det samme på nr 2. Vasker overmadrassen da den har ligget på loftet ett år! Det samme med dyner og sengetøy.

Skrevet

vask det :) så tenker jeg d skulle holde! Vi skifter ikke ut noe, selv om småen har vært syk og kasta opp så har vi jo vasket overmadrassen på 60 grader opp til flere ganger!

Skrevet

Dynene kan vaskes/renses. Jeg har kjøpt ny til mine barn, selv om overmadrass/sperrelaken og skinn alltid har vært på toppen. De har aldri tisset eller kastet opp. Hvorfor? Fordi vi i familien har miset et barn i krybbedød og det blir anbefalt. I tilfelle noe skulle skje vil jeg ha minst mulig å angre på.

Tror de er forskjell på en fjærmadrass og en mer kompakt madrass til en viss grad. Enklere å banke og lufte en fjærmadrass. Mine barn klatrer så tidlig ut av sprinkelsengen og alle sammen har vært over i stor seng 1,5 år gamle. En rimelig madrass fra IKEA er en grei forsikring, men jeg forstår godt de som velger å bruke madrassen på nytt:) De som kjøper brukt forstår jeg ikke hva tenker på.

Skrevet

Hva med vi som kjøper brukte barnevogner? Må vi bytte madrass? Ikke alltid like lett...

Skrevet

personlig ville jeg byttet madrass om vognen var gammel men om den så bra ut og brukte trekk over så syntes ikke jeg d skulle være noe problem. .. samt hadde sett tidlgere eier ann også.. typen liksom ;-)

Skrevet

Da jeg var baby brukte jeg samme madrass som alle mine søsken, i tillegg til noen tanter... Merkelig vi overlevde.. :)

Skrevet

jeg ville brukt samme. bi i hvertfall ikke å skifte.

Skrevet

I ditt tilfelle: nei.

Vask trekket, luft madrassen, og that's it.

Dyner holder det å vaske ja. Nye trekk er heller ikke nødvendig ;-)

Vi kommer heller ikke til å kjøpe nytt: Vasker trekket, lufter madrassen og vasker og lufter soveskinnet.

Eventuelle skumle gasser fra madrassen kommer ikke i nærheten av baby med tisselaken og soveskinn mellom uansett.

Skrevet

Vi har kjøpt brukt vogn. Den er veldig pent brukt, kun til en baby men umulig å si. Men vi tar nok sjansen på å bruke samme madrassen ja. Spesialmadrass på disse vognene og vi kommer nok til å ha spesiallaken og lammeskinn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...