linepetrine Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 MAMMAGRÜNDER Under 25 prosent av norske gründere er kvinner. Kvinnene satser ikke stort – gjerne enkeltpersonforetak eller bedrifter med få ansatte. Har ikke kvinnene ambisjoner eller ligger andre motiver bak? I USA brukes begrepet ”Mompreneurs” om mødre som etablerer næringsvirksomhet for å få tid til barna samtidig som de bidrar med inntekter. Norske forhold. Mange norske kvinnelige etablerere er også ”mammagründere”. Motivet er å skape sin egen familievennlige arbeidsplass. De har ingen motivasjoner utover det. Siw Ødegaard fra Kvinnesiden.no argumenterer for at nettopp mammagründerne må løftes frem som forbilder for kvinnelige etablerere. Hvorfor skal mannlige forbilder som Røkke og Stordalen sette normen for oss kvinner? I en artikkel i E24! argumenterer hun for at mammagründeren skal løftes frem og støttes, slik at hun kan utvide sin virksomhet. Dette tror hun på sikt vil bidra til økt verdiskapning og skape nye arbeidsplasser. Min forretningside: Jeg ønsker å skape en hjemmeside for Mammagründere. Her kan man samles til inspirasjon og til å støtte hverandre. Dette skal være for mammaer som vil skape noe nytt - enten det er enkeltkvinnesforetak, bedrift, skrive en bok etc. Siden vil inneholde artikler fra fagpersoner, kvinnegründere samt artikler som jeg selv skriver om andre Mammagründere. Den vil også inneholde masse informasjon om rettigheter, forretningsplan osv. Ville dere ha deltatt i dette forumet?
amenneske Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 jeg kunne godt tenkt meg å være med på dette forummet i fremtiden:) er selv ikke mamma enda, men har mange kreative ideer.
Picatso Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Ja, dette trenger vi! Er selv grundermamma på 2 året og det har ikke vært lett, men det går! Men det ville vært så flott om vi var flere som kunne støttet hverandre! Det er helt klart en super løsning, så dette syns jeg du skal få til! Kanskje noen kunne fått til et samarbeid gjennom dette organet også. Det kunne ikke blitt bedre enn å jobbe med andre kvinner, med barn, som har samme forståelse Jeg heier på forretningsideen din!!!
Picatso Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 Håper du ikke venter for lenge med denne ideen, for dette kan komme til å bli veldig bra. Mens du evt venter på å få opp siden din burde du starte en blogg! (men fort deg å kjøpe domene navnet ditt...) Si ifra når du har noe oppe, så kommer jeg og ser! Jeg driver forresten en kreativ-bedrift. Lager billedkunst, designprodukter og illustrasjoner - med eget utsalgssted på en gård og nettsted.(skal snart starte med utstillinger og kreative opplegg for barn) Så skulle du trenge logo eller noen illustrasjoner f.eks, så kan jeg gjerne lage noen forslag som du kan bruke om du vil, kanskje mot at du kunne skrive litt om meg. Du har sikkert mange ideer om hvordan du skal tjene på dette, og markdsføre deg, men i starten er linkbytte, tjenestebytting og blogging en gratis og god måte å gjøre det på. Go for it
linepetrine Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2009 Ja, Picatso, det kan hende jeg er interressert i et eller annet. Kan du sende meg en pm? Jeg fikk ikke sendt deg en, skjønner du Det er mulig innboksen din er full? Jeg har kjøpt domene, så det er ok
ekj Skrevet 26. april 2009 #7 Skrevet 26. april 2009 Dette hørtes kjempespennende ut. Om mine planer går som jeg vil nå de neste to månedene så starter jeg også for meg selv. Og et slikt forum, nettsted vil jeg absolutt brukt. Om du tenker å ha reklame på forumet/siden så kunne jeg absolutt vært interessert. Gleder meg til å høre mer fra deg i hvertfall her inne Vi mammaer trenger hverandre!!! Ha en kjempefin dag.
Vinden blåser Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 Hei! Prøver å sende deg PM linepetrine,men får ikke til. kan du sende meg en? Det trengs virkelig et forum for mammagründere!
linepetrine Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 24. mai 2009 http://kreativmamma.norwegianforum.net/ Dette er et foreløpig forum som er opprettet. Forsiden jobbes med i disse dager, og den skal bli større og MYE MYE bedre :-) Men - VELKOMMEN!
snartmammatil7 Skrevet 12. juni 2009 #12 Skrevet 12. juni 2009 En kjempegod ide! Jeg startet i 2003, og har svømt i motstrøm nesten hele tiden ;-) Mine 3 yngste barn er født siden da, og det hadde vært kjempedeilig å hatt et slikt forum når det har stormet som verst. Desverre er det mye jantelov i dette landet, og mange står forventingsfulle for å se på når du, unnskyld fransken min, går på "ræv" ;-) kjempeflott linepetrine :-D
lillespirenmin Skrevet 17. januar 2011 #13 Skrevet 17. januar 2011 Ser jo at dette er gammelt, men prøvde å gå til forumet ditt. kreativmamma.no finnes ikke?
babydilla Skrevet 6. august 2011 #15 Skrevet 6. august 2011 finner deg ikke...men det er en superide! Har nå nettopp startet et AS...mye spørsmål har jeg....fint om det hadde vært et forum... Min bedrift: www.lacefacepaint.com Vennligst del på facebook:)
MiniMeAndMe+spire Skrevet 6. oktober 2011 #16 Skrevet 6. oktober 2011 Heisann!!! Jeg og sier jaaaaa!!!!!!!! hvor er nettsiden?
spore Skrevet 29. oktober 2011 #17 Skrevet 29. oktober 2011 Hei! Finner ingen mammagrunder sider, noen som vet om det er startet? Vi synes det var en super ide! Vi er selv blitt mamma grundere og designer og produserer bambus tekstiler for alle. Vil gjerne dele erfaringer med andre som gjør det samme eller har tenkt å starte eget. Kontakt oss gjerne via nettsiden vår www.badaboom.no hege
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå