♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 NB! ikke les dette dersom du er gravid:o) Mange detaljer!!!! Jeg var på nattevakt i natt, satt ved dataen i halv 5 tiden da jeg plutselig kjente at det var noe rant ut av meg. Hadde begynt å menstruere i går og hadde heldigvis på meg bind. Jeg gikk på toalettet for å se hva dette var. Bindet var fullt av blod, og i tillegg lå der en stor blodete klump! DEN VAR CA 2x6-7 CM! Jeg tok et papir og tok det opp fra bindet for å se hva det var, tørket litt av 'klumpen' og en lys grå farge kom frem på den!!!!!!!! Ble livredd og kastet det i do. Jeg var jo gravid med i uke 6 på UL så kunne ikke gynekologen finne noe som helst. hCG verdiene hadde også gått ned. UL kontroll i uke 7, han kunne heller ikke se noe da. Noen som har vært borti noe liknende? Hva kan dette være??? Har noen skikkelige smerter, har spist Nobligan og det fungerer heller ikke. Det kommer ganske ofte skikkelige vonde 'tak', det er ingenting som hjelper. Har lagt med varmeflaske på magen og i korsryggen i hele dag. Fikk ikke sove da jeg kom hjem i morges. Sovnet vell i ett tiden og våknet klokken fire da mannen min kom hjem av jobb. Har grått og grått i dag. Synet av klumpen har festet seg skikkelig i hodet mitt og jeg begynner bare å gråte med en gang jeg tenker på det. Får ringe gynekologen i morgen...
Astra71 - tvillingmor Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Hei Bea, stakkars deg...jeg måtte bare uttrykke min sympati med deg, selv om jeg dessverre ikke kan hjelpe deg med hva dette var. Det er jo næliggende å anta at det var et lite foster du mistet, slik du selv antyder. Men synes det høres litt rart ut at de ikke har vært i stand til å se det på ultralyden, når det faktisk er over fem cm langt? Skjønner godt at dette har satt en støkk i deg, og at det gjør dypt inntrykk. Hvis du klarer å se det positive i det hele, så betyr det ihvertfall at du er godt i stand til å bli gravid, og at det tilsier at du vil lykkes med ivf-prøvingen! Godt at du har en mann du kan bearbeide dette sammen med. Jeg ønsker deg alt godt framover!
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Uff:( dette hørtes ikke bra ut. Må være en forferdelig opplevelse. Ikke opplevd noe lignende selv, så kan bare prøve å tenke meg til hvordan du føler det nå. Synes du skal be om time til UL i morgen, sånn at du får svar på hva som har skjedd. Føler med deg og håper det går bra (så bra som mulig) med deg:-)
MK73 Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Uff, Bea, det var trist å høre at du måtte gå gjennom det du har erfart de siste ukene. Jeg vet at det er vondt og vanskelig å være deg nå. ..men jeg tror ikke det var embryoet som kom, hvis du var rundt 7 uker på vei. Jeg var på UL da jeg var 6+5 og da var begge spirene mine rundt 9mm lange (CRL), som var helt i henhold til standard størrelse, så 5cm er altfor stort til å være et embryo på den alderen. Tror uansett det er lurt at du kommer deg til gynekolog og blir skikkelig undersøkt igjen. Klem fra meg til deg
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Dette ble jeg bare kjempetrist av å lese, Bea. Føler veldig med deg nå. Det du gjennomgår er nok alle her inne sitt store mareritt. Du må ta vare på deg selv, og la dem du har rundt deg også ta godt vare på deg. Sender en stor trøsteklem og masse lykkeønskninger for senere forsøk.
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2009 Tusen takk for mange gode trøsteord dere alle. Etter to netter uten søvn har jeg i dag hos en gynekolog på sykehuset. Nå var slimhinnen gått ned fra å være 15,6mm til å være 0,6mm. Han kunne ikke forklare den store klumpen, med annet enn at han trodde det var en SA. Han tok en innvendig UL og så etter om det kunne være et svangerskap utenfor livmoren. Han kunne ikke se noe, men jeg skulle ta nye hCG prøver i dag og på fredag. Jeg har aldri kunne drømt om at det skulle være så forferdelig vondt, både fysisk og psykisk. Psykisk opplevde jeg dette som mye verre enn da vi fikk vite at gynekologen ikke kunne se noe som kunne likne en graviditet, men jeg tror nok det skyldes at det først nå gikk skikkelig opp for meg at jeg ikke er gravid. Jeg har hatt smerter som kan likne på veer (tror jeg, har ingen barn da) smertene var der hele tiden, men hvert 5. -10. minutt var de skikkelig sterke og ingen smertestillende fungerte. Tok både Naproxen og Nobligan som jeg hadde igjen fra da jeg hadde endometriosecyster, men ingenting fungerte. Kunne virke som ved Nobligan så ble smertene sterkere! Likevell, hell i uhell, så er jeg glad for at nå vet vi at egget kan feste seg. Og det var enda godt dette kom nå, for i neste uke skal vi reise til Gran Canaria:o) Vi gleder oss virkelig til å komme oss bort sammen og bare være kjærester og skjemme oss litt bort sammen. Ellers så regner jeg med at vi tar et fryseforsøk i Mai en gang, UNN ønsket at jeg skulle ha en menstruasjon til før jeg begynner på nytt forsøk. Og akkurat nå vil jeg mest bare vente til jeg blir 25 år slik at vi kan adoptere, men jeg kjenner meg selv såpass at om en uke så er smertene jeg hadde glemt, og jeg vil se frem til neste forsøk;o) Tusen takk alle sammen for at dere er de dere er:o) Og ikke minst, lykke til alle sammen!
lioness* Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 Dette høres ut som en ganske tøff opplevelse, det var trist at det skulle gå sånn. Jeg tror også det var fosteret som kom ut, historien din er nesten lik det jeg opplevde i julen. Der ble det konstatert MA (var 8+4, fosteret hadde hjerteslag 7+0 men var i str ca 6+0 da). Det som kom ut da jeg hadde tatt abortstikkpiller var nøyaktig slik du beskriver det. Grålig, ca 2x6-7 cm... og i mitt tilfelle kom morkaken (kjøttklump) fem dager senere. Jeg tror nok at fosteret selv er mye mindre men at det som kommer ut er fostersekken, kanskje med plommesekk osv. - og at fosteret befinner seg inni der et sted. Rart at de ikke så noenting på ultralyd, men det har man jo hørt om før. Kanskje det lå sånn til i livmoren at det var vanskelig å se? Ønsker deg helt helt annet resultat neste gang, all lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå