Gå til innhold

Aaaauuu!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri tenkt noe særlig på fødsel, aldri gruet meg noe særlig,

ikke før nå! Har i dag 8 dager igjen til termin, og dagens episode av Sykehuset på tv 3 fikk meg til å grøsse skikkelig! Har sett mange fødsler før, både på tv og internett, men ALDRI har det sett så vondt ut som denne her!! :(

Hjeelp, hva er det jeg går til?? Har jo alltid skjønt at det kommer til å gjøre vondt, men dette virket jo som en "nær døden opplevelse"!!!

Skrekk og gru!!! Noen trøstende ord fra "erfarene"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Nå skal jeg ikke si at ikke det gjør vondt, men jeg syntes ikke forrige fødsel var avskrekkende. Var overrasket etterpå fordi jeg hadde trodd at det skulle være mye verre. Men alle fødsler er jo individuelle, det synes jeg er det verste. At jeg ikke helt vet hva jeg går til.

Nå så ikke jeg sykehuset ikveld, men at det er noen "nær døden opplevelse" vil jeg ikke si. Noen uttrykker jo smerte mer enn andre også da. Jeg er vel den stille typen som ikke skriker før pressriene, andre gir mer uttrykk for at de har vondt. Holder meg bevisst unna fødsler på tv om dagen, ble så skremt sist:)

Det går nok bra skal du se, bestemoren min pleier å si at"det som har kommet inn, må ut igjen også":)

Om du er skikkelig redd ville jeg tatt kontakt med jordmor, en fødselsamtale kan hjelpe veldig på angsten. Hjalp iallfall meg forrige gang.

Skrevet

Hei! Jeg så også på og jeg forstår godt at du ble skremt! Jeg er andregangs og når du er i fødsel er det helt utrolig hvordan en takler smertene! Prøv å ikke grue deg, det er ganske bortkastet energi! Det er helt utrolig hva kroppen klarer i fødsel! Lykke til en hel masse! Prøv å ikke grue deg! Du har mange gode hjelpere rundt deg på sykehuset!

Skrevet

det er ikke så grusomt som det så ut til.hun var jo oppi årene ogen kjæmpebaby.kansje verre det.født 3 ganger og kjempegjerne igjen.du har ingenting og grue deg til.kroppen jobber og en deilig opplevelse.du skal føde barnet ditt.utrolig opplevelse.heller glede deg og være spent.lykke til.det går kjempebra

Skrevet

Jeg så også på. Og Ja, enig! Det så (og hørtes) ille ut!!!

Men da babyen var ute, så rant tårene hos meg og jeg tenkte at det må jo bare være verdens beste følelse....

Har aldri født før (planlagt ks forrige gang) og er vel "oppi årene" som ei her skrev... men til tross for det jeg så i dag, har jeg ikke blitt skremt til å ønske meg nok et ks i allefall!

Skrevet

Jeg så også på og ble litt skremt, men tenkt litt etterpå... Om man så litt nøye etter så kunne du se at hun brukte lyd hele tiden når hun presset og hadde vondt. Synes ofte de fødslene på Jordmødrene ol viser mødre som puster og peser mer.

Så min konklusjon er at hun bare brukte lyd som hjelpemiddel (om man kan kalle det det?)

Så da er det greit igjen for min del :)

Skrevet

Sånn tenkte jeg også!! Fikk heller ikke med meg om hun fikk noe smertestillende??

Skrevet

huff, kjenner at jeg ble litt lettet av å lese så mange fine tilbakemeldinger! TUSEN TAKK!!! Har som sagt ikke tenkt noe på fødselen før, men nå kan han komme når som helst og man aner jo ikke hva man går til!! Jeg gleder meg jo veldig til å se babyen MIN for første gang, så får prøve å rette fokuset dit! =)) Virker jo som det er et hav av smertestillende også, om det skulle bli for ille! ;)

Skrevet

så på det jeg også.. Nå gruer jeg meg bare enda mer, har hatt fødselsangst siden jeg fant ut at jeg var gravid..:( er førstegangs å vet ikke hva jeg går til.. huff som jeg gruer meg.. Nesten så jeg ber om KS..

Skrevet

<3 Gutt i magen <3¤fødeklar¤

Sånn etter hva jeg har lest og hørt så er ikke KS alltid en bedre løsning. Tenk smertene etterpå? Vi klarer dette vi også, som alle andre før oss!

skulle nok bare droppet å sett på Sykehuset i dag!! =(

Skrevet

Ikke alltid lurt å titte på fødsler nei;o)

Hadde fødselsangst sist, og fikk helt panikk av å bare se den enkleste fødsel. Men en ting har jeg funnet ut for min del i allefall. For meg ser det MYE verre ut på tv, enn å være i situasjonen selv! Det ser ofte så voldsomt og brutalt ut, noe jeg ikke følte i det hele tatt!

Nå skal jeg snart til pers igjen... og jeg har IKKE fødselsangst lenger;o) Så det sier jo litt om opplevelsen i forhold til inntrykk fra media og skremselshistorier...

Lykke til!

Skrevet

Det er heldigvis forskjell på fødsler, og det er forskjell på hvordan vi damer takler smerte. Venter nr. tre, og har født to ganger uten noen form for smertestillende, bortsett fra akupunktur for å slappe av litt mellom riene. Har hatt laaaange,(30 timer 1.gang og 20 timer 2.) slitsomme fødsler, med masse lyd og skrik på slutten. Jeg er ikke typen til å puste og pese og bite tennene sammen. Det er klart det gjør vondt, og da må man få gi uttrykk for det også. Etter fødsel nummer to skrev jeg et fyldig fødselsreferat i dagboka mi, slik at jeg kunne lese der dersom jeg noen gang skulle finne på å ville ha et barn til... Når jeg leser det nå, 2 uker før termin med neste mann, virker det ikke skremmende i det hele tatt. Ja, det gjør vondt, men man "glemmer" smertene fort når man får den lille opp til seg. Mitt råd er: ikke tenk, ikke planlegg - bare følg kroppens bevegelser når tiden er inne. Gled deg heller til å se det lille underet. Lykke til!

Skrevet

Så den fødselen nå på webtv.. Så ikke mye godt ut..'

Men når ungen var ute lo hun og sa ENDELIG....

Jeg gleder meg ikke til smertene og tiden inne på sykehuset før den lille er uten, det jeg gleder meg til er å se det lille nyrket mitt :)

Da skal jeg og si ENDELIG.... :)

Skrevet

når ting er igang så har man så mye annet å tenke på heldigvis, så det er ikke akkurat slik at man ligger å tenker på smertene, (det rakk hverfall ikke jeg så...) og vips er de over ;)

Skrevet

Stemmer d!!!

Tiden går så fort og.... Følte jeg var med i en gammeldags spolefilm sist jeg fødte... Alle snakket fort og sprang frem og tilbake....

Jeg gruer meg ikke i det heiletatt :) Gleder meg til å se om fødslene mine blir like eller heilt totalt foskjellige...

Merker nå at jeg er veldig klar til å fø...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...