Korse76♥ Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Vi kom i den kjipe situasjonen i helga at hunden vår snappet en skiløper over leggen og har dermed avlivet henne i dag. Saken er jo at dette er ganske så tungt for jenta på 8 som har mistet sin bestevenn. Hunden var bare 18 mnd, men de har virkelig hatt sine stunder sammen. Vi har grått og snakket mye i dag, hun vet grunnen og hun syns jo det er dumt hun gjorde det. Men hvordan skal jeg gripe dette videre? Jeg har sagt hun får spørre om alt hun lurer på, prate alt hun orker, gråte når hun føler for det osv Har også gitt beskjed til lærerinnen hennes slik at hun er oppdatert i morgen. Gode råd mottas med takk...
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Må bare først si at jeg ikke vet noe om dette. Bare snakker ut fra det som faller meg inn.. Har dere hatt begravelse for hunden? Hun er jo 8 år så kanskje hun hadde likt det? Hvis dere dere ikke har anl, så kanskje lage en plass som en kan minnes den om? Har jenta fått vite hvorfor hunden er dø? Måtte dø? Jeg har tro på å fortelle sannheten til barn. Selvfølgelig ikke kaldt og brutalt, og trenger heller ikke gå detaljert. Men en forklaring tror jeg vil hjelpe. Ser jo nå at du har skrevet at hun vet grunnen. Det tror jeg er bra. Snakker jenta di om hvorfor hun tror hunden bet? Så ikke jenta di føler skyld følelse? Videre tror jeg du bare må se jenta di ann. Alle reagerer jo så forskjellig. Noen trenger å snakke masse om det. Noen snakker litt nå og litt da..OSv. Synes det høres ut som du har gjort en god jobb i forhold til dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå