Parasit Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Så var alt overstått, og verdens nydligste gutt har alt blitt 9 dager gammel. Startet med svake rier tidlig på dagen, og dro på sykehuset med 1- 2 min. mellom hver rie sent på kvelden. Det var kaos på sykehuset, og vi blei ikke tatt så godt i mot. Måtte vente i gangen (!) forholdsvis lenge, før vi blei tatt inn på undersøkelse. Da var det kun 3 cm åpning. Snakk om å miste motet! Det blei registrert ganske svak fosterlyd i ca 1 time uten at vi fikk noe hjelp eller videre undersøkelse. Når krisen på føden kom under kontroll fikk vi hjelp. Vannet blei tatt og jeg gikk rett ut i pressrier. Det blei noe kaos da de registrerte hvor svak fosterlyden var, og med ett var rommet fylt med leger og jordmødre. Men etter 4 pressrier på kort tid var gutten vår født. Han hadde navlestrengen rundt halsen - akkurat som storesøsteren sin når hun blei født. Men alt stod bra til. Han var 50 cm og veide 3180 g. Og undertegnede klippet selv navlestrengen, noe ingen av jordmødrene hadde vært borti før:-) 1 1/2 døgn senere dro jeg hjem og nå nyter jeg tilværelsen som nybakt 2-barns mor. Til dere som ennå ikke har født: gled dere! Det er en kjempe stor opplevelse. Og man blir belønnet med et barn som synes dere er det beste i hele verden!
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Gratulerer så masse med gutten din! Dårlig mottagelse dere fikk da, sånn skal det ikke være. Men, godt at gutten kom såpass fort ut som den gjorde! Skummelt med navlestrengen rundt halsen... Kos deg med gutten:) ( Jeg ser fram til å se gutten min også merker jeg ja ;)
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Gratulerer så masse med gutten din:o) Så bra at alt til slutt gikk fint, ikke moro med så dårlig mottakelse.. Hvilket sykehus var du på? Jeg også gleder meg veldig til å se lille gutten min nå merker jeg )
*emeline* Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Gratulerer med gutten! Bra at alt gikk bra til slutt. Gleder meg veldig til min lille gutt kommer i mai. Jeg klipte også navlestrengen selv etter forrige fødsel, for mannen min turte ikke. Han var altfor skjelven etter en kjapp fødsel, så jeg fikk gjøre det selv. Det var moro Nyt babytiden, den går altfor raskt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå