melke-q Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Jeg er hjemme med sønnen vår på 10 mnd. Jeg føler selv at jeg gjør det meste av både husarbeid og stell, mating, leking og kosing. I dag sto jeg opp med knerten kl 06 som jeg pleier. Mannen sov til 0715. Han dro så på jobb kl 0745. Da han kom hjem kl 16 lå knerten og sov i vogna. Han hadde sovet i 2 timer, så han var ventet å våkne når som helst. Dette sa jeg til mannen da han spurte. Jeg spurte hvordan dagen hans hadde vært, han sa han hadde litt vondt i hodet. Jeg spurte om han ville ha en paracet, han sa nei. Deretter gikk han inn på soverommet og lukket døren. Han sa ingen ting. Knerten våkna, og jeg tok ham opp. Vi holdt på med litt mating, leking og sånn. En halvtime senere hadde mannen skrevet noen kommentarer på facebook fra soverommet. Så jeg visste at han var våken. Nå er kl 1950. Jeg har mata, bada og lagt sønnen vår. Jeg har laget middag, ryddet og satt meg ned. Han har ennå ikke kommet ut av soverommet. Jeg kan legge til at han ofte legger seg i senga etter jobb, med laptopen i fanget. Han har aldri lagt sønnen vår, aldri tatt initiativ til å gi grøten på kvelden, aldri kveldsstell eller noe. Han synes jeg maser forferdelig om jeg sier noe. Det er umulig å snakke med ham om dette. Det plager meg veldig at han går inn på rommet uten å si noe, og bare tar det for gitt at jeg gjør alt. Hva synes dere om det han gjorde i kveld? Hva skal jeg gjøre?
Harald Ripultfør Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Hvis det er noe han ofte gjør så vil jeg tro at han er en veldig egoistisk mann, som ikke har noe interesse for sønnen sin... Ville tatt en skikkelig alvorsprat med han. jeg hadde ikke orket å hatt det sånn.. Ikke fordi det er så tungt med alt husarbeid og stell osv av babyen (selvom det er jo det) Men fordi jeg hadde ikke taklet å bo med en som ga så faen.. Hvis det er et engangstilfelle så ville jeg tenkt at han kanskje har en dårlig dag, å latt han være i fred...
2stk*perfekteBarn Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Hvis dette er noe som betegner en "vanlig" dag hos dere, hadde jeg virkelig tatt en prat med han. Sånn kunne jeg bare ikke hatt det, da hadde ting vært bedre uten han. Og kanskje med tiden funnet meg en annen mann som kunne engasjert seg i mitt og barnets liv. En mann som ikke bryr seg eller deltar aktivt i hverdagen kan ikke jeg ha det godt med!
nitro circus Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Uakseptabelt........Man kan da ikke ha det sånn!!?
melke-q Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2009 Det er ikke et engangstilfelle. Han gjør sånne ting ofte. Han elsker å leke med sønnen, men gjør det bare noen minutter hver dag. Men han gjør som han vil, rett og slett. Hvis han vil legge seg og hvile, så gjør han det. Han spør aldri meg om det er greit, selvom jeg har sagt til ham at akkurat dette plager meg veldig og må ta slutt.
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Snakke med han å fortelle at dette liker du ikke.
fox`y Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Jeg hadde ikke godtatt d, syns d er egoistisk jeg. han virker jo ikke inntresert i d hele tatt.
nawi Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Jeg følte også en periode at min mann deltok for lite i stell.lek og mating av vår datter. Vi pratet/kranglet masse om dette. Men jeg stod på mitt. Han SKULLE bade henne alene, han SKULLE leke med henne mens jeg lagde middag. "Truet" med familierådgivning, og etter mye mas,deltok han mer og mer. Tror han var mye usikker på hva han skulle gjøre, og at ting gikk mye raskere hvis jeg gjorde det.Men han kom mer og mer på banen, knyttet sterkere bånd, og ble mer sikker. Nå tar han kveldsstell alene, mater og leker. Jeg tror han var usikker, men jeg tolket det som mangel på interesse. Nå koser de seg sammen,og om 14 dager skal jeg begynne å jobbe. Pappa skal da være hjemme i 6 uker,og jeg tror de kommer til å storkose seg;-) Krev at han deltar mer. Ta en tur ut en kveld, og la han ta kveldsstellet alene. Noen fedre trenger et spark i ræva!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 16. mars 2009 #9 Skrevet 16. mars 2009 Du får spørre han om det er DU eller DERE som har fått barn!?
2 Sommerbarn Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 Det høres ut som om dere har kommunikasjonsproblemer. Min mann hadde aldri gåt på soverommet å vært der i flere timer uten å gi beskjed. Kanskje dere bør ta en prat sammen, virker som det ligger mer bak det enn at han har hodepine for å si det mildt.
power puff Skrevet 16. mars 2009 #11 Skrevet 16. mars 2009 uff det hørtes ikke noe særlig ut det der. Etter at han kommer hjem fra jobben burde dere dele på oppgavene ang barnet. Han må skjønne at du blir sliten du og. Jeg synes det er trist at han ikke virker som om han vil bli kjent med barnet sitt og tibringe mere tid med han. Jeg synes at den oppførselen hans ikke er akseptabel da dette er noe som skjer ofte. Sett dere ned og snakk sammen, fortell han hva du mener om saken og han han må bidra mer. og en ting til: IKKE gjør alt! si at siden du har laget middag og vasket gulv så må han feks. ta inn og ut av oppvaskmaskinen i løpet av kvelden. "Dette MÅ du gjøre før du legger deg" prøv og inngå en avtale med han om at dere står opp en dag hver i helgen, så kan dere sove ut litt begge + at han får litt kvalitetstid med barnet mens du sover! STÅ PÅ KRAVA JENTE!!!! Ikke gi deg håper det ordner seg da
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #12 Skrevet 16. mars 2009 Veldig egoistisk. Ikke bare er det tungt for deg, men stakkars lillingen deres som ikke får sett pappaen sin hele dagen. Men ... om min hadde gjort noe tilsvarende hadde han garantert ikke fårr være i fred på soverommet en hel kveld. Om ikke annet hadde jeg tatt med småen inn til ham og sagt at han i det minste kunne vise sønnen sin at han er en smule interessert i ham. Næ, sånne menn som det der har jeg ikke noe sansen for. (ok å gå å legge seg etter jobb om man er syk, men ikke å stenge seg inne og surfe på nettet. Hørtes ikke ut som det var en engangshendelse heller. Gi ham et spark i ræva, og synes han du er kravstor så si at du ikke krever mer enn at dere stiller opp jevnbyrdes ... da krever du akkurat det samme av ham som han krever av deg.
Hierofanten Skrevet 16. mars 2009 #13 Skrevet 16. mars 2009 Dette burde du ikke finne deg i. Hva om en mor hadde gjort det samme som han gjør. Gå rett inn på soverommet når hun kommer fra jobb og bare ignorere helt det faktum at hun har barn. Er jo helt syk oppførsel spør du meg. Enten det er pappa eller mamma som gjør slikt. Jeg hadde blitt så forbanna at han hadde f... ikke turt å ta med seg noen pc på soverommet igjen!!!
melke-q Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 16. mars 2009 Ja, dette er altså mannen til HI. Grunnen til at jeg var så trett i dag var at jeg lå og gnukket inntil kona i mange timer i natt uten å få sex. Det er veldig lenge siden vi har hat sex, og til slutt måtte jeg bare går på toalettet og ordne meg selv. jeg har med andre ord hatt veldig dårlig søvnkvalitet på grunn av henne. Det er ikke bare min feil dette her!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 16. mars 2009 #15 Skrevet 16. mars 2009 vet ikke om jeg tror på at du er mannen hennes, du er vel ikke så dum som du fremstår isåfall?? at du aldri tar ansvar for barnet ditt, at du aldri har lagt ditt eget barn, gitt han grøt osv... kommer vel ikke av at du får for lite sex? hadde mannen min oppført seg sånn hadde han heller aldri fått sex. du vet at kvinner tenner ikke på late, respektløse og uansvarlige menn.
Harald Ripultfør Skrevet 16. mars 2009 #17 Skrevet 16. mars 2009 Jeg får følelsen av at dette bare er tull, men hvis det ikke er det så må du være en av de mest egoistiske mennene i verden. Tenk å straffe sønnen sin ved å ikke gi han noe oppmerksomhet fordi du ikke får nok sex? Ikke rart kona di ikke orker sex når hun står på å gjør alt av husabeid og alt med sønnen.. Hadde ihvertfall aldri giddi å hatt sex med en så lat og selvsentrert mann! Stakars deg som måtte gå å "ordne deg selv..."
2SmåTroll Skrevet 16. mars 2009 #18 Skrevet 16. mars 2009 Jeg hadde blitt irritert. Gått inn på soverommet, gitt han gutten og sagt at du har planer og bare dratt. Slik at han må ta seg av gutten.
serin@ Skrevet 16. mars 2009 #19 Skrevet 16. mars 2009 Signerer 2 prinsesser Må jo tydligvis få seg en oppvekker den mannen der, hørtes jo helt uduglig ut!
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 16. mars 2009 #20 Skrevet 16. mars 2009 Køder du eller, mangel på sex er vel ikke en grunn til å isolere seg på soverommet.... Hallo??? Og blir søvnkvalitet dårlig uten sex. Tror ikke hun får noe bedre sexlyst av ar du oppfører deg sånn. Er forresten veldig vanlig at sexlysten er redusert etter fødsel så du må nok gi det litt tid og ikke gnukke deg på henne.. Æsj, blir kvalm.. Og har det slått deg at hun også blir sliten, så hvis du kanskje bidrar litt hjemme så får hun overskudd til deg også???
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #21 Skrevet 16. mars 2009 hvordan vet mannen hennes at vi omtaler hovedinlegger som HI??? Dette er bare tull!!!! ingen kvinnfolk finner seg i slikt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå