Gå til innhold

Vært på UL i dag, Noen som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen,

Var på ul i dag, etter mine regninger så er jeg 6+1 (i min 7 uke) Måtte ta en vaginal UL siden fosteret ligger så langt nede. Vi så klumpen og hjerte men det slo ikke så det ut som skal derfor tilbake om en uke. Legen ville ikke utelukke MA men han målte klumpen og mine regninger stemte, han sa at det ikke var unormalt å ikke høre/se hjerteslagene så tidlig så derfor skal jeg tilbake da. Noen som har samme historie å fortelle? Noen som kan si at denne skal gå bra og at hjerte slår neste gang? Når jeg tok gravidites testen 3+5 var krysset like bått (CB-test) jeg tok en test når jeg kom hjem i dag og da var den rette streken tre ganger så blå som den vannrette streken, Hcg nivået ville vel ikke vært så blått hvis jeg har hatt en MA eller?? Litt urolig men har troen på at alt skal gå bra.

Håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på UL da jeg var 5+6 (altså to dager før deg) og fikk heldigvis se et bankende hjerte. Men gyn sa at det var ingen selvfølge at man ser det så tidlig. Hjertet skal begynne å slå i de dagene, men det er ikke alltid like lett å få sett det. Så ikke bekymre deg, tror nok at neste gang du kommer til UL så får du sett det lille bankende hjertet :)

Skrevet

Jeg fikk vite av gynekolog at hjertet som oftest begynner å slå helt i slutten av uke 5 eller i starten av uke 6 (6+1, 6+2..). Så ikke fortvil, det kan godt være at alt er i skjønneste orden! Krysser fingrene for deg.

Skrevet

Takk skal dere ha=) Ble litt bedre nå, jeg har vært så immari dårlig i dag også, greier ikke holde på noe jeg spiser og så ille har jeg ikke vært før. Blir litt redd da når man liksom får alt på en gang.. hehe.

Skrevet

Jeg var på ul i 5+4 og så ikke noe forster engang. Men i uke 7+4 så vi foster og bankende hjerte. Mista uheldigvis da. MEN det er helt sikkert ikke noe galt hos deg! Ikke unormalt å ikke se så tidlig!

Skrevet

Jeg var på UL i uke 7 og da fikk jeg beskjed om at fosteret var dødt. Legen kunne ikke se noe hjerte og ba meg bare vente til jeg blødde det ut. Hun mente det var sansynlig i løpet av en kort periode. Men jeg gikk 7 uker til uten å blø noe som helst og på ny UL var jeg plutselig 14 uker på vei.... Dumme første legen gjorde ikke jobben sin godt nok!

Skrevet

Dette skjedde en god veninne av meg også... Hun hadde hatt ganske kraftige blødninger, og var på ul og fikk beskjed om at det så ikke lovende ut. Men, der tok legen feil! Ul i uke 11 viste et frisk og flott foster som har vokst seg en stor og strek gutt, som i dag lper rundt og er en bajas :) Lytt til magefølelsen din, og ikke stol blindt på legene.

Hadde hun gått med på en utskrapning og ikke ventet, så hadde de ikke fått den vidunderlige gutten sin...

Håper spiren klamrer seg fast og er frisk og vil etterhvert lage mye liv i magen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...