Gå til innhold

Panikk: Gravid igjen - dette blir to tette!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her lettere panikkslagne nå, sambo og jeg. Har akkurat fått positiv test og lillegutt er bare 9 mnd. Dette betyr (hvis alt går som det skal) at det blir 17-18 måneder imellom.... Slet lenge med å få til førstemann, så dette kom veldig brått og overraskende... Ble umiddelbart veldig redd for prematurfødsel, misdannelser etc. siden artikler om dette selvfølgelig var det første som poppet opp da jeg søkte på Google... sukk!

Noen med to tette her?? Erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj, så spennende.. Vil egentli bare si gratulerer jeg :)

Min mormor fikk 2 med 13 mnd mellomrom, og det gikk veldig fint, så ska nok gå fint for deg også.. Har en veninne som har fått tvillinger, men som blei gravid bare 3 mnd etter de var født, så de venter nr 2 i august. blir akkurat 1 år mellom dem, så vil heller kalle det trillinger da....

Skrevet

Hvis du går på dinbaby.com så er det debattforum som heter pseudotvillinger - dvs. søsken med mindre enn 2 år mellom. Der finner du mange likestilte som sikkert kan komme med sine erfaringer :)

Lykke til! :)

Skrevet

Heisann og gratulerer med frøet i magen!

Mine to eldste er det 18 mnd mellom og ja det var slitsomt i en periode i begynnelsen med forskjellige behov (en baby og en toåring som jeg begge hadde hjemme uten hjelp/barnehage).

Men når det er sagt så skal det også sies at de har hatt så innmari stor glede av hverandre helt fra dag 1. Storebror syns det var så stas med den lille "bebbe" som kom i hus og de har støttet og fulgt hverandre opp igjennom.

De er hverandres beste venner, de vil helst sove i samme seng og ligger da å holder rundt hverandre (gutten er nå 8, jente 6,5 år)og de leker masse sammen f.eks om morgenen slik at mamma og pappa kan ligge og dra seg litt lengre he he

Jeg er så glad for at de er så tette og dermed har og har hatt så mye glede av hverandre + at det blir enklere å gjøre ting sammen som en familie som alle kan være med på istedenfor f.eks en 4 åring som vil ake/på ski og en baby som trenger ro/amming/bleier etc.

Lykke til!

Skrevet

Jeg får også to tette. Ble også gravid da mini var 9 mnd. Er i uke 14 nå å vi gleder oss veldig. Dette går nok fint skal du se. =) Er jo mange her inne som får enda tettere.

Lykke til videre. =)

Skrevet

vi får 3 barn på 3 år. blir 13 mnd mellom nr 2 og nr 3. gleder oss over at vi får de så tett. vi også slet lenge med å få til førstemann, så ble overasket da jeg ble gravid når eldste var 13 mnd. men at jeg skulle bli gravid allerede når nr 2 var 4 mnd, var ihverfall overaskende:) tror det blir lettere å finne på ting som en familie. for eksempel bare det å velge en film på kino som alle kan se. eller at alle er så og si i startfasen på ski samtidig. noe forskjell blir det jo for en på 3 og en på 6.

Skrevet

heija:) -og gratulerer så mye med spiren:))

ble gravid da lillegutt var 6 måneder jeg:) fikk han i mars-o8, og venter lillemor til juni:)

blir vel 15-16 måneders mellomrom.

alt var i sin kjønneste orden med henne:)

lykke til;)

Skrevet

Gratulerer så masse! :)

Får selv to tette.. blir 19 mnd mellom mine da :) Blir nok litt hektisk, men går nok veldig bra! :)

Skrevet

Gratulerer!

Vi får også 2 tette, 15 mnd mellom.

Gleder oss masse da de får veldig god selskap i hverandre. Blir nok også slitsomt i perioder.

Nå venter vi veldig på lillemor i magen, 5 dager på overtid :o(

Skrevet

Gratulerer med baby i magen! Tenk på alt det positive, selvfølgelig vil det bli slitsomt i begynnelsen, men det vil det jo alltid være med en nyfødt i hus!;) Vi får 12mnd i mellom våre to små, men her var det planlagt, og vi gleder oss enormt mye!

Skrevet

Tusen hjertelig takk for masse koselige svar, søte dere!!!!

Deilig å vite at vi ikke er alene om to tette og at det er overkommelig :-) Da gjenstår det bare å se hva fremtiden bringer...

Lykke til dere andre også!!!

Stor klem

Skrevet

Gratulerer så masse med spire i magen:-) Dette kommer til å gå kjempefint. Gynekologen min sa til meg at det er størst fare for prematur fødsel hvis du blir gravid igjen før det er gått 5 mnd.

Her blir det også to tette:-) ca 14 mnd mellom. Jeg ser aller mest positivt med å få de så tett og vi gleder oss masse. Her var det også planlagt. Føler det er litt tyngre denne gangen siden jeg er hjemme i perm med en aktiv liten gutt på snart 9 mnd, kan ikke slappe av som jeg gjorde sist. Men stort sett går det veldig fint! Har en hjelpsom mann som tar mye husarbeid og leker og tar seg av småen i helger og etter jobb så ikke bekkenet mitt skal ta knekken på meg:-) Så er kjempeheldig med han:-)

Skrevet

Gratulerer så mye!!!

Vi har først to tette med 14 mndr. mellom. Det var i begynnelsen litt slitsomt, men bare helt i starten. Etter det har det vært og er mest positiv. Så fikk vi Nr.3 et par år senere og venter nå Nr.4 16 mndr. etter....

To ganger pseudotvillinger. Jeg synes at det er bare til å anbefale!

Gled deg til to barn som vil ha mye glede av hverandre!! Lykke til!

Skrevet

Gratulerer.

Jeg har 2 tette 14 mnd i mellom. Det var tøft men det går uten problem.

Yngste mann blir 3 år i morgon og jeg har prøvd med og bli gravid i snar 1 år og 5 mnd. Jeg vil bli gravid snufs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...