Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg skal på tidlig ultrald nå på onsdag og må si tiden siden jeg fant ut jeg var gravid har vært litt berg og dalbane.. Hva om noe er galt med fosteret?? Jeg går på medisin noe jeg har gjort de siste 6 årene pga epilepsi (annfallsfri siden 2003) men skal likevell fortsette med medisinen. Det er den som holder det i sjakk.. Har dere noen erfaringer med medisin og graviditet? Har det påvirket deres svangerskap? Har fosteret tatt noen skade av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:).Jeg har også epilepsi,går på Lamictal! Har hatt epilepsi siden februar 2001,men har heldigvis bare hatt 2 anfall! Siste anfallet fikk jeg i mars 2002!

Jeg har gått igjennom 1 svangerskap etter at jeg fikk epilepsi.Og det var i 2005.Hadde flere ul`er.Ca 4 stk.Den ordinære,og 1 mnd før fødsel pga at ungen ble forløst med keisersnitt (planlagt-pga for trangt bekken) + 1 innvendig og så var jeg i Trondheim og fikk tatt en nakkefold scannel,for å måle nakken til babyen for å utelukke Downs syndrom.

Da vi var på vei dit hadde jeg en følelse av at ungen var helt frisk,og jeg hadde rett:)).

Og jeg fødte ei velskapt nydelig datter:)).Og da jeg ble gravid med henne gikk jeg attpå til på medisin mot høyt stoffskifte(men kuttet ut med en gang med den medisinen,pga at legen anbefalte abort pga at ungen kunne bli tilbakestående,få downs eller noe.Og det nektet jeg å gjøre! Ble fryktelig lei meg da han sa det:(.Det gjorde ingenting at jeg kuttet den ut da for hadde gått på den lenge nok.Har ikke fått tilbakefall enda)!

Men selv om jeg var så heldig er det dessverre ikke alle som er så heldige altså! Men prøv å slappe av og ikke tenk for mye på det:).Det går helt sikkert bra skal du se:)).

Hvor høye doser epilepsimedisin går du på da? Jeg tar 50 x 2 nå!

Skal få tatt en nakkefold scannel denne gangen også jeg:)).Håper jeg får tatt den snart nå da,for tror jeg er 12+1 eller 12+2 eller noe nå.Siste mensen var 26.12.Men hadde litt ustabil syklus.Så fikk ikke El så sent som dag 14.Men brukte få på dag 9 eller 10.Som oftest på dag 10.Og dag 10 var mandag 5.1:))

Skrevet

Glemte å svare på om medisinen har påvirket svangerskapet,men det har det ikke gjort,verken i dette eller i det forrige svangerskapet:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...