Ajam Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Blir man beregnet som arbeidsfør når man tar noen studiefag når man er arbeidsUfør? Jeg ser på det som 2 forskjellige situasjoner, og ikke kan sammenlignes. Noen som kan litt om folketrygd loven?
vildejenta Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Jeg har ikke noe 100% riktig svar her. Men jeg søkte rehab penger for et par år siden, da hadde jeg ikke jobbet, men tok noen vgs-fag som privatist, og det ble regnet som arbeid, eller "aktivitet" som de kalte det.. Derfor mente de at jeg hadde vært over 50%aktiv så jeg hadde vært for aktiv for å få rehab penger, så jeg er ganske sikkert på at det likestilles. Selv mener jeg at det ikke burde likestilles men.. Jeg var jo ikke istand til å jobbe, men greide å lese litt som privatist når jeg var i form til det. For nav så tilsvarte jo det akkuratt det samme som om jeg hadde jobbet i en 50% stilling, og jeg mener at det ikke kan sammenlignes..
Ajam Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2009 Samme situasjons som jeg er i nå det. Etter 100% sykemeld i lang tid ble jeg 50% friskemeldt etter eget ønske. Tok da opp noen fag, dette var mer en mestringsfølelse av å yte noe enn behov for å lære mer. Men det blir jeg straffet for i dag. NAV mener nå at jeg burde klare å jobbe 100%. Hva vet vel dem??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå