Gå til innhold

Dere barnehageansatte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerer dere om et barn aldri sier hadet til foreldrene om morgenen? Bare løper rett inn for å leke... Dårlige foreldre med dårlig miljø i familien? Lurer fordi min aldri ser seg tilbake når vi går... Men hun kommer ofte løpende når vi skal hjem. Ei som sa at da må foreldrene være dårlige, men kan det ikke bare bety at barnehagen er god?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har heller ikke alltid tid til si hadet, og jeg har opplevd flere som bare løper rett inn og ikke sier hadet. Syns ikke det er noe å "henge seg opp i", men vet det kan føles sårt. Om ansatt hentet jeg kanskje barnet eller gikk å sa fra til det at nå må du si hadet, men noen har rett og slett ikke tid eller det behovet. Mest sårt for oss som forelder..

Skrevet

Jeg hadde nok tenkt at det er litt uvanlig..og sett videre på hentesituasjonen på ettermiddagen...

Videre hadde jeg sett litt på samspillet mellom barn/mor/far... Hvis jeg ikke fikk noe bedre inntrykk så hadde jeg tatt mor/far inn på samtale...

Kan hende at barnet er veldig glad i barna i bhg og i bhg situasjonen.. så det trenger ikke bety at han/hun ikke har det bra hjemme..men ville vel observert barn/foreldre litt nøyere.....

Når dagen er ferdig, og barnet gjerne vil hjem, vel da er det ingen tegn til bekymring...men som sagt vanskelig å si mer når man ikke kjenner situasjonen og barn/mor/far utover beskrivelsen.

hilsen ped.leder i bhg...

Skrevet

Så du mener det gir et dårlig inntrykk at barne slenger av seg klærne og løper inn for å leke? - og at det gir grunn til nøye observasjon? :)

Skrevet

hehe.. det var vel kanskje å dra den litt langt. spes om du er ped.leder..

du bør da vite at det faktisk er MANGE barn som ikke sier hade om morgenen?

jeg hadde overhodet ikke reagert på dette.. (jobber i bhg) da måtte det i tilfelle ha vært en annen grunn i tillegg.

det er jo helt tullete..

Skrevet

Jeg hadde sansynelig ikke lagt merke til det engang, men det kunne vel hende at jeg hadde spurt barnet om det ikke skulle si hade til mor/far. Men det er for det er med i å lære barn om at det er høflig og si hei og hade. ofte så er barna klar for lek og moro at de glemmer foreldrene litt i det de kommer.

Skrevet

har jobbet i bhg siden 2005, og dette her helt normalt. jeg tenker ihvertfall ikke noe over det. samme når barna blir hentet er det ofte barna ikke vil hjem. også helt normalt. barna har det bra i bhg og vil ikke hjem, de vil leke mer. i barnas øyne kan jeg tenke meg det ofte kan være litt kjedelig hjemme istede for i bhg. i bhg har de minst 50 andre barn å leke med og mye skjer hele tiden. hjemme skjer det som oftest ikke så mye. ikke noe negativt ment, men sammenlignet med hva som skjer i bhg. når barna blir hentet og ikke vil hjem bruker jeg å si til foreldrene at de bare burde være glad for at barnet protesterer, da betyr det at barnet trives :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...