Gå til innhold

Så å ta vare på ett forhold.Er feil ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det menes her inne at å ta en tur sammen er totalt feil.Så den dagen forholdet går til helvete fordi en bare har sittet å vært mamma /pappa og glemt hverandre opp i en travle hverdag, så er det bare slikt som skjer fordi forholdet ikke tålte det? Hva med å få LOV til å prioritere hverandre av og til å bruke familie som barnevakter slik at ungene får knytta bånd til andre enn sin mamma eller pappa....

I fjor reiste jeg og mannen min på en lang weekend bort fra 4 barn for aller første gang på 10 år.

Veit dere hva vi oppdaga???

FY SØREN så deilig det var å bare være kjærester/elskere for 4 dager :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Viktig å ta vare på alle deler av seg selv, spør du meg.

Skrevet

Jeg tror det blir flere unger av noen weekend turer =0) haha.

Som hun 8 barnsmammaen på tvn (kanal 5) sa da hun og mannen dro på aleneferie. Dette lever vi på lenge og kan tenke på de dagene med mye stress =0).

Skrevet

Helt enig med Kate jeg og vi har bare halv parten så mange barn:0)

Skrevet

=0)

4 romantiske turer til så når dere de haha =0)

Skrevet

Det må da finnes en mellomting mellom disse vanvittige ytterpunkta dere setter opp mot hverandre. Skulle tro alle sammen har gått på debatt kurs med frp:)

Selvsagt er et forhold viktig, og det kan også dyrkes med voksentid om kvelde, barnevakt eller det allers beste om en får det til i en travel hverdag siden hverdagene er i flertall. Tror ikke et forhold blir ødelagt fordi en ikke kan prioritere eller har råd til weekendturer o.l.

Skrevet

Har aldri hatt det så fantastisk med min kjære som når vi har vært på tur! Det er KJEMPEviktig å gjøre ting sammen, enten det er å reise på langweekend eller å ta et kokkekurs sammen. Hadde litt trøbbel med å reise fra Soff første gangen, da hun var 2 og et halvt år. Men det var en fantsisk flott tur til Paris. Den andre gangen vi var i Paris fridde han, og Soff hadde det kjempebra der hun var.

Sommerferiene vi har hatt oss 3 sammen har også vært kjempekoselige, og så lenge man klarer å balansere dette tror jeg det holder lenge!

Skrevet

Haha, signerer erteposen... Ser ut som dere har gått på debattkurs med Frp!! :-D

Det er liksom enten sitter man hjemme og gnur, baker boller, går tur i skogen og spiller yatzy heeeeeele tiden ELLER så reiser man bort og er kjærester og dyrker forholdet og kommer tilbake med fornyet energi...

Det finnes NYANSER...

Som sagt, vi har reist fra ungene, nå skal ungene reise bort uten oss. MEN det er forskjell på å dra fra en 1-åring i 1-2 uker contra å dra fra større unger f. eks.

Dessuten: Hva med å ta vare på forholdet i hverdagen? Hvis et forhold går under fordi man ikke kan dra på safari to ganger i året, så tror jeg kanskje ikke det forholdet var sterkt nok til å starte med;o)

Skrevet

Er verden din enten svart eller hvit?

En mellomting der ungene er over 2 år (minst) og man ikke er borte mer enn 3 netter syns jeg er greit.

Uansett så har jeg og mannen alenetid hver kveld etter kl 19. En fordel med å få ungene tett ;-)

Skrevet

Personlig er jeg sliten på kveldene etter en dag med jentene eller en dag på jobb. Så her i heimen ligger vi mest forran tvn pusser opp, trykker på dataen vasker eller gjør annet om kvelden.

I går kveld lagde min mann deilig middag med hummer og god vin etter tullene var i seng. Men må si det er litt mer romantisk spise den middagen på en kos restaurant i Roma =0).

Hadde vi ikke hatt penger til det ville jeg nok spart og jobbet for å fått det til. Vet hvor fantastisk det er. Personlig nyter jeg den tiden samme med mannen. Trenger ikke heller bli så dyrt. En hyttetur alene kan være nok =0)

Skrevet

Mine tuller er tett det er enda en grunn til en kosehelg haha =0)

Skrevet

Selvfølgelig er ikke det feil, og en "alenetur" innimellom er sikkert veldig bra!

MEN - jeg er mest opptatt av å kombinere det å være kjærester og det og være foreldre. For uansett er det flest hverdager!

Skrevet

Det er ikke rart at pappaer må jobbe RÆVA av seg for å få få lov å ha barnet sitt av og til.Det jeg mener er at HER inne så er det IKKE lov å dra fra ett barn på 1 år, ikke 2 netter engang for da blir det SKADA, men samme barnet er gjerne 8 timer i barnehagen fra det er 9 mnd gammelt.OSV. Alt KAN settes på spissen.

Det kan ikke være enkelt å være foreldre skal en leve etter DIB sine regler :0)

Det beste er å finne sin egen vei som par og foreldre :0)

Skrevet

Nå, oppussing f. eks er ikke en ting jeg gidder å bruke hverken tid, penger eller energi på nå som vi har små barn.

Men hvem sier at det er enten eller da? Det er koselig med kjærestemiddager i hverdagen OG det er koselig å reise bort. Ja takk, begge deler.

Skrevet

Det er sant solstråle 69. Men av og til er det deilig å få lov å glemme oppvask/matlaging og barnemas :0) Ungene bor gjerne hjemme til de er over 18 og det må være lov å få være bare kjærester uten tillegg en gang i blant ..

Skrevet

He he, jeg bryr meg ikke om hva som er "fasiten" her inne. Da ville jeg blitt gal ;-)

Jeg mente bare at jeg nok kanskje hadde sett behovet mer for oss hvis vi f eks hadde en 11-åring i tillegg til de på 2 år og 4 år.

Skrevet

Har aldri stemt FRP så det er sagt ;0)

Meeen ikke AP heller ;0)

Skrevet

Det er ingen som sier at det er feil å reise bort noen dager! Nyt det=) Men jeg synes det er merkelig at en faktisk MÅ det for å få et forhold til å fungere. Når man har blitt foreldre har man tatt et valg...man har blitt en familie! Det viktigste er ¨ ta vare på hverandre i hverdagen (selv om det er godt å reise bort i ny og ne).

Skrevet

Klart en ikke MÅ reise bort sammen det er da bare en bonus det ;0)

Vi ble gravide etter bare 4 mnd så har ikke hatt så mye alene tid sammen på de 12 åra vi har vært sammen så all alene tid kaller jeg BONUS ;0)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Vel, gjennomsnittet reiser vel verken bort 12 ganger i året eller sitter hjemme og strikker ullsokker hver kveld.

Jeg tror det er viktig å pleie forholdet litt innimellom, kanskje ta en tur på restaurant eller kino, eller en langweekend når ungene begynner å bli litt store. Men man kan ha det vel så koselig hjemme når ungene er lagt / evt en overnatting hos besteforeldrene.

Jeg tror det er viktig å være kjærester i hverdagen også, for, som sagt, det er flest av dem. Vi har kjærestetid hver dag etter 18:30, og koser oss masse. Ser en film, prater og lager gjerne noe god kveldsmat sammen.

Weekendturene lar vente på seg, men vi har det nå godt sammen uansett=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...