Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 er det noe vi kan gjøre for at det ikke kommer??
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Man får sv skapsforgifting pga at babyen har en annen dna enn oss ,så for kroppen vår er det ett fremedlegeme som ikke skal være der ,så kroppen vår prøver å støte det bort .Kroppen vår reagerer på den delen av dna som kommer fra pappaen til babyen ,så det er egentlig pappaen sin skyld at vi får svangerskapsforgifting hehe
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 De vet ikke helt sikkert, men det er trolig flere årsaker til at det skjer, både gener, immunsystemet og inflamasjon.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Det var ikke forklaringen jeg fikk da jeg hadde det. De sa det ikke hadde noe med barnet å gjøre men med morkaken.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 svangerskaps forgiftning er jo i hovedsak dårlig gjennomstrømning mellom navlestreng og morkake.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Stemmer heller ikke helt. Jeg hadde svært alvorlig svangerskapsforgiftning og normal gjennomstrømning.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Det stemmer ikke på meg .Jeg hadde bra gjennomstrømning ,gikk på blodfortynnende sprøyter så de sjekka det ofte . Jeg fikk den forklaringa med dna på sykehuset ,samme fikk søsteren min (hun bor i usa)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Fra pasienthåndboka: "Årsaken til svangerskapsforgiftning er ukjent. Blodårene i morkaken blir trange, og det fører til at morkaken og fosteret får mindre blodtilførsel enn de egentlig skulle hatt. Morkaken kan som en følge av minsket blodtilførsel og andre ukjente årsaker, trolig skille ut en del stoffer som gir sammentrekning av små blodårer i hele kroppen. Resultatet blir en morkake med lav blodgjennomstrømning sammen med høyt blodtrykk og de øvrige plagene den gravide får. Disponerende faktorer for utvikling av svangerskapsforgiftning er blant annet for høyt blodtrykk, førstegangsgraviditet, kronisk nyresykdom, flerlinggraviditet, sukkersyke, sykdom eller feil hos fosteret og bindevevssykdom. Tilstanden kan også være arvelig. Døtre til mødre som har hatt eklampsi, har 6-7 ganger høyere risiko for å få eklampsi enn normalt
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #9 Skrevet 16. mars 2009 Dette er vel ikke svangerskapsforgiftning, men rhesus +/- ?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 .. og dette var svar til Anonym 20:05..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå