Gå til innhold

MÅ man ha cherrox (e.l) i bhg????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed om å kjøpe cherrox til gutten min til å ha i bhg fordi det begynner å bli litt klinete ute.

Har viking gore-tex og mener selv at det holder i massevis. De er jo vanntette og varme. Cherrox må jo bli klamme og muligens kalde???

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal jo ha to sett med sko og cherrokser er jo ypperlige. Ikke våte og kalde. Vi har god erfaring med viking sin variant og slusher til eurosko.

Skrevet

vi har ikke sjans til å overleve uten cherrox iallefall. er en mellomsesong mellom vintersko og støvler som bare cherrox funker i. skjønner ikke at gore-tex holder når ungene sitter og hopper i søledammene jeg da. hehe.

Skrevet

ville heller kjøpt dockboots. mye bedre en cherrox og ikke så klame.

de kan brukes hele året og er varme nok på denne årstiden. kan evt ha en ullsokk oppi.

Skrevet

Jeg ser på Cherrox som ett must. Syntes ikke gore tex holder. Da burde han hsa to par i barnehagen så de har noe bytte på med om det blir våte.

Kjøpte Viking sine til prinsessa. De er lette som luft pluss er varmt for inni. Men har også Cherrox. Min tulle elsker være masssse ute. Det tar de hensyn til i barnehagen Det betyr også att hun må ha endel skift og sko som er lette leke i som holder seg mest mulig tørre og varme.

Skrevet

jepp...det må du:-) Eller evt støvler med gode ullsokker i.

Dockboots, viking gore tex, ecco gore tex, sorel...alle disse blir på et tidspunkt bløt uansett hvor vanntett produsenten (og ofte prisen) sier at de er.

I regn og sørpetid er det bare cherrox / støvler som duger i

barnehagen:-)

Hilsen barnehageansatt:-)

Skrevet

Har ikke cherrox til lillingen i bhg. Aldri hatt det, og har aldri følt behovet for det heller.

Skrevet

Her har vi nesten satt bort Viking Gore-tex nå, det er cherrox og dockboots som gjelder! :-)

Skrevet

gore tex er ikke vanntett, bare vannavstøtende. Det betyr at dersom barna oppholder seg mye der det er veldig vått, så blir de bløte på bena til slutt. Vi har derfor begge deler. HUn bruker cherrox når det er plussgrader og når det er vått ute. Viking gore-tex blir for varme når det er plussgrader.

Skrevet

har goretex vi oxo men de blir jo våte når ungen hopper i slapsete snø og vanndammer.. så jeg kjøpte sånne cherrox..

er mest praktisk når de slipper å kle av sokker å inn i tørkeskap med sko osv..løp å kjøpte d samma dagen d skjedde i bhg..

Skrevet

De har vært uvurdelige her hvertfall :) Vi har viking thermo cherrox, de er lette og gode.

Skrevet

Jeg har ikke cherrox til mini. De dagene det er ordentlig vått ute, bruker han regn støvler med doble ullsokker og ull såler. Ikke noe problem det. De er jo ikke ute hele dagen. Jeg er i mot cherrox da de blir klamme på bena. Mye syke unger med cherrox mener jeg da..

Skrevet

Hmm... Kan ikke se forskjellen på cherrox og gummistøvler når det kommer til det å bli "klam" på bena?

Skrevet

Ja!

Vi har gitt beskjed til foreldrene at de helst skal ha med cherrox nå som det er så sørpete.

Halvparten har det ikke, og de må hjem med våte sko. ( hvis de ikke ha rukket å bli tørre i tørkeskapet)

Så, det irriterer meg litt at foreldre ikke har det faktisk..Blir ekstra skifting HVER dag eller de sutrer over kalde/våte ben.

Hilsen bhg-ansatt :)

Skrevet

Det er vel ingenting man MÅ ha... men synes absolutt det er av typen BØR ha.

Gore-tex skotøyet til småttingene våre er forlengst stuet bort for denne sesongen - ble gjennombløte!

Skrevet

...og så er vanlige, greie cherrox billige sko som er verdt hver krone.

Skrevet

Jeg vil bare påpeke at Gore tex materialet er 100% vanntett. Det vil ikke dermed si at barna holder seg garantert tørre. Når ungene leker, sitter i vanndammer etc så renner det ofte vann inn ovenfra-altså inn ved skaftet på støvelen. Dette vannet vil ikke forsvinne igjen før det har blitt varmt (=damp som slipper gjennom porene). Men, om yttermaterialet i skoen ikke er impregnert eller det er gjennomskittent, vil vannet ha store problmemer med å forsvinne iom. at yttermaterialet da fungerer som et sperrelag. Derfor bør barna uansett ha et ekstra sett sko/støvler i barnehagen.

Såfremt ungene ikke svetter mye/været er varmt er cherrox el ypperlig. Men så fort det er litt for varmt blir dette utrolig klamt (ta en plastpose rundt hånden din mens du holder på med et eller annet -det tar ikke lang tid før hånden din blir ganske klam og svett).

En annen ting å tenke på er hva slags materiale som er i sokken til barnet. Ren bomull suger til seg fuktighet og blir kaldt og klamt. Ull holder også på mye fuktighet, men den holder seg likevel varm. De mixa sokkene synes jeg helt klart er best (akkurat som mange voksne har på seg), altså en kombinasjon av ull og et syntetmateriale. Sokken blir varm (ull) og slitesterk (syntet) og slipper lettere fuktigheten slik at man ikke blir så våt. (Tenk bare på når du vasker; treningstoppen i microfiber føles nesten tørr når du tar den ut av maskina, ullgenseren er blytung)

http://www.gore-tex.se/remote/Satellite?c=fabrics_cont_land_c&childpagename=goretex_sv_SE%2Ffabrics_cont_land_c%2FFabricTechnologiesChapterOneLandingSEO&cid=1179537192439&p=1179537192435&pagename=SessionWrapper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...