Bella_mamma til Benita Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 jeg er 30 uker på vei nå.i uke 24 fikk jeg vite at jeg har svangerskapsdiabetes. så jeg måtte endre hele kost holdet mitt.. jeg kan ikke spise kaker,sjokolade og mat med sukker i eller for mye feil fett.huff huff.jeg som er sååååååå utrolig hekta på kake og sjokolade.holde meg til fiberrik mat og lite pasta,ris potet og masssssse grønnsaker. jeg er rent depprimert om dagen fordi jeg ikke kan spise noe av det,spessielt når det er helg.før pleide jeg og samboer å kjøpe små godt og potetgull med dipp til helgasfilmkveld...men nå er det oppskjert grønnsaker og kesam. men savner virkelig den sjokoladen og små godteri.å typisk så er det mange som har bursdag om dagen,å da kan man jo tenke hva man får servert....ja kake.så jeg pleier å ta med egen boks med påsmurte grove brødskiver hehe. Er dette bare rammet meg eller er det flere som har det som meg?
Line3 Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Neida, jeg hadde det forrige svangerskap, og er på vei til å få det igjen. Skal inn på ny sukkerbelastning 01.04. Har fått beskjed om at jeg må leve som om jeg har det for å unngå i det lengste å få det. Ulempen med å få det er jo at hvis du ikke er veldig flink kan man jo få store barn, pluss at hvis man må begynne på insulin kan man risikere å beholde diabetesen etter graviditeten også. Så det er visst bare å stå på. He he. I tillegg har jeg store pusteproblemer enten jeg sitter, ligger el går og vondt i rygg/rompe regionen om natten så jeg ikke får sove. Hvis jeg går for mye blir jeg svimmel. Så....... skal bli helt greit å komme nærmere termin nå. Jeg er også i uke 30. MEN, siden jeg ikke har svangerskapsdiabetes ennå har jeg unnet meg en kveld i uka hvor jeg spiser hva jeg vil.... så lenge det varer. Koser meg veldig med det, og husker godt hvordan det var være uten forrige gang. Alt blir heldigvis litt vane etterhvert, men kjipt er det!!!! Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå