Trulte76 Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Søkt mini i barnehagen fra høsten. Håper å få plass juni siden permisjonen er over da. Hvordan gjør man det med mat osv? Får de barnegrøt i barnehagen? Eller får de bare skive? Aldri hatt så små i barnehagen før så lurer på hvordan det fungerer.
mamarama og lille banan Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 dytter på denne mini er nesten 10 mnd når han begynner i barnehagen.
Shamandalie Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Jeg jobber i barnehage, å vi er dessverre ofte underbemannet. Med 10-12 barn under 3 år, å kanskje 3 voksne på jobb, så er det nok ikke tid til å mate et enkelt barn med grøt. Så det blir nok skive ja,vil jeg tro =) Men de kan vel få grøt hos dere til frokost/kvelds om ønskelig? Nå kan det jo være annerledes i deres bhg da =)
erteposen + 4 Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 De får skive i vår bhg. Har ikke tid til å lage grøt til hver enkelt barn, men de får et varmt måltid en gang i uken. Hos oss har de smørelunch som vi betaler for, eller har vi med matboks til frukost og der kan vi putte det vi vil i så lenge det ikke trenger tilbereding. Hos oss ønsker de helst at yoghurten blir spist hjemme siden det er litt vanskelig å forklare små barn at det ikke er til alle. Frukt tar vi med, og de deler den på fellesen.
Mamma_til_smurfen Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Mini her får faktisk grøt i barnehagen. Hun spiser brød, men veldig lite (er veldig sær på maten). Hun spiser først brød og fyller så opp med grøt både til frokost og lunsj.. Håper selvfølgelig på at hun snart vil spise seg mett på bare brød, men enn så lenge gjør hun ikke det... Som mellommåltid ca. kl. tre spiser hun yoghurt og kanskje brød hvis hun vil ha. Og frukt selvfølgelig...
Mamma_til_smurfen Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Glemte å si at vi sender med grøten selv, det er ikke noe barnehagen stiller med da :-)
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 De mater de minste og gir dem grøt hvis behov i barnehagen der mine går i hvertfall har jeg sett. Spørr barnehagen du, tror det er litt forskjell fra barnehage til barnehage.
Tråle i Trøbbel Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Dersom barna er så små at de vanligvis spiser grøt får de selvfølgelig dette i barnehagen også. Dere tar selv med grøt (fortrinnsvis en enkel type bland med vann og ferdig) og personalet kan blande grøten ved bordet. Barnehagen skal legge til rette for at barnet har det best mulig i barnehagen. En sier over her at de ofte er underbemannet og derfor ikke lager grøt til barna. Dette er feil...hvorvidt personalet er underbemannet eller ikke, plikter de å ta vare på barna, deriblant også gi babyen grøt. Bemanningssituasjonen på avd skal ikke gå ut over barnas primære behov (bleieskift, mat og tørre klær...) Skal ikke mannen din være hjemme etter at din permisjon er over...? Er vel ikke bare bare å få barnehageplass i juni (tilvenning, 3 uker ferie og ny tilvenning i august igjen...Er jo en kjempefordel for barnet og få iallefall runde året før hun begynner...og få slippe unna med en tilvenning... En som også jobber i barnehage
du og jeg og vi to Skrevet 16. mars 2009 #9 Skrevet 16. mars 2009 Mini var 11 måneder da han begynte, og hjemme spiste han nesten bare grøt - men i barnehagen gikk det greit med brød. Jeg hadde med grøt som de hadde i bakhånd om han ikke ville spise brød, men de ansatte ønsket helst at han skulle spise skive og ikke måtte mates med grøt, og det skjønner jeg jo.
annki83 Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 variere vel veldig fra barnehage til barnehage. men der tutta vår går gir de grøt, skiver å yougert alt etter hva de liker. tutta får ofte grøt til frokost når hun kommer. å de klager ikke der om noen spiser bare grøt. det er privar barnehage å vi betaler matpenger for all maten så vi tar ikke noe med til henne.
simba>>>3gutter Skrevet 16. mars 2009 #11 Skrevet 16. mars 2009 Vi gir grøt til de som trenger det, om det er 1 eller 10. Vi har hatt sju som spiste grøt en høst og det gikk vi delte de mellom oss også gav vi de. samtidig som vi passetpå alle andre.
Ksenia & Anjem Skrevet 16. mars 2009 #12 Skrevet 16. mars 2009 mini begynte i familiebarnehage da han var 10-11 måneder. der får han grøt til frokost (hvis vi leverer tidlig), frukt, brødskive og evt middagsglass..funker flott..men hun har bare 3 barn da
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. mars 2009 #13 Skrevet 16. mars 2009 i barnehagen til mine barn får de minste grøt om de pleier å spise det.. men de anbefaler da at vi sender med en pakke i ny og ne så barnet får den typen de liker best.. veldig mye forskjellig barnehagen må kjøpe inn... men er jo mange barn som får babygrøt til f.eks. frokost selv om de er 1 år.. ellers får de brødmat... mine har slutta med grøt til barnehagestart.. uten at det var planlagt altså.. det ble bare sånn.. eldste var 11 mnd da han begynte (og han var lei den grøten en stund før det)..
Trulte76 Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 16. mars 2009 mannen er sjømann og har tatt ut perm når han har hatt friturer. jeg tok 100% lønn. jeg har fri onsdager da. og så skal jeg ha ferie også. når pappan er hjemme skal han få kortere dager evt noen dager fri men i juni er han på sjøen hele mnd Men sjansen for å få plass i juni er vel heller liten. Han er 1 år i aug
petite fleur Skrevet 16. mars 2009 #15 Skrevet 16. mars 2009 Sønnen vår var 10 mndr da han begynte i bhg, og spiste mest grøt. Siden de andre barna fikk brødskiver av bhg (altså i tillegg til matpakka de hadde med selv), sto de også for grøten til de aller minste. De ga ham selvfølgelig grøten også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå