Gleder meg til høstbarn!!!! Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Nå har jeg hatt spotting hele svangerskapet fra uke 7. Er nå 12+6 og har fått en pluttselig og kraftig blødning. Kjenner litt smerter i magen, men ikke betydelig. Bare blod, ingen klumper. Lege konstaterte på UL at hjertet banket, men at jeg måtte ta det med ro.. Blir fryktelig urolig for at jeg skal miste eller at det er noe galt... Er det flere som har opplevd dette? Kjenner jeg er veldig bekymret!
Sankthansgutt Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Hei! Jeg opplevde også å få en sterk blødning i uke 11, og hadde deretter sporblødninger og 2 kraftige blødninger til i en måneds tid. Deretter stoppet det helt opp. Jeg fikk også beskjed om å ta det med ro, og unngå tunge løft. På ordinær ultralyd i uke 18 kunne jordmor se at blødningene mest sannsynlig var kommet fra morkaka. Jeg er nå i uke 26, og alt står fortsatt bra til med babyen:)
Snart mamma til tre små Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Akkurat samme historien her. To kraftige blødninger i uke 11 og 12, og litt småtteri etter det. Sannsynligvis morkaka her også. Er visst ikke så uvanlig da skjønner jeg. Godt å høre at det sannsynligvis går bra likevel! Hørte hjertelyden for et par uker siden, ul neste uke... Er litt spent, men håper inderlig alt står bra til inni der!
Gleder meg til høstbarn!!!! Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2009 Nå ble jeg lettet! Men fortsatt fryktelig usikker.. blødde i hele går, ganske mye, og i dag har jeg også blødd..Håper på morkaka og at det ikker er noe andre skumle greier! Kan jeg spørre hvor mye, og hvor lenge dere hadde blødning? Takk for beroligende ord! Jeg skal legge meg ned med føtter høyt i en uke nå! Ul på tirsdag.. Til "Snart mamma til tre små" : Masse lykke til på ul!! Håper med deg, at alt er i skjønneste orden med lille babisen!
Sankthansgutt Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Skjønner VELDIG godt usikkerheten. Man blir jo redd! -og jeg må innrømme at jeg fortsatt kan være litt engstelig for at det skal starte igjen.. Alle 3 gangene opplevde jeg at det var endel blod (blødde ut et par bind på kort tid, friskt blod uten klumper), men dette stoppet egentlig opp ganske raskt. Mellom alle disse 3 blødningene hadde jeg hele tiden småblødninger med "restblod" (beklager detaljene:)), og måtte bruke bind. Disse "mellomblødningene" opplevde jeg mer som en mens.. Jeg blødde altså hver dag i en måneds tid, men det var altså kun ved disse tre kraftige blødningene at det kom friskt blod Masse lykke til til dere begge to!! Jeg tenker på dere:)
Gleder meg til høstbarn!!!! Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2009 Huff, ja dette er forferdelig! Redd for at det skal være noe med babyen eller at jeg mister den.. Setter pris på detaljer (høres kanskje litt spesielt ut..?!).. Nå er det ikke så mye blod lengre..mere mens mengder.. men dette er jo friskt.. Hva mener du med at det ikke var friskt blod i mellomblødningene? Om vi gravide ikke skulle ha nok å tenke på..synes vi burde slippe dette altså! Babisen bør holde seg fast med hender å føtter!!! Krysser alt som krysses kan!!!
Sankthansgutt Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Med friskt blod mener jeg rødt blod (som neseblod:)), mellomblødningene hadde en mer brunlig farge (helt fra mørk brunrød til lysere brunlig). Mellomblødningene jeg hadde var ikke nye blødninger, men at blødningsstedet tømmer seg (det kan ha ligget litt), forklarte jordmor meg. Blødninger fra morkaken er visst ganske vanlig dersom den ligger langt nede/foran. Mange har også litt tynne slimhinner som kan forårsake blødningene. Legen jeg hadde til ultralyd ved de to første blødningene (uke 12 og 14)beroliget meg med at dersom man har sett et bankende hjerte er det stor sannsynlighet for at alt går bra. Vi fikk også se et veldig aktivt foster som beveget seg og danset rundt inne i magen:) Det var herlig!Allikevel ble jeg jo bekymret når blødningene kommer tilbake.. (PS: Vi fikk også beskjed om å ikke ha sex ved blødninger..) Skulle dere på ultralyd idag? Jeg krysser det jeg kan:)
Gleder meg til høstbarn!!!! Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. mars 2009 Nå tror jeg det har stoppet..Å som jeg håper det!!! -ikke noe blod siden i dag tidligt! Måtte det vedvare å alt er bra!! Skal på ultralyd neste tirsdag... for å sjekke alt! Så håper alt er bra til da og at jeg får se et bankende hjerte på et livlig og sunt foster!! Nå er jeg med bedre mot, jeg så jo hjerte banke i går (så til ogmed 4 kammer!!) etter at blødningen hadde startet!! Tusen takk for svarene du har gitt meg!!
Cmoi Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Har nå ligget i 17 dager på St olavs for blødninger, morkaka ligger for langt ned og når den vokser og flytter på seg løsner den og man får blødninger. Har vært fin i over 1 uke nå, men pga lang reise til sykehuset blir jeg holdt her en uke til for ny sjekk. Mener ikke å skremme dere, men det er ganske alvorlig når vi blør, hvis morkaka løsner for mye må de forløse babyen fordi den får da ikke oksygen eller næring. Har fått beskjed at hvis jeg blør mer enne en spiseskje så SKAL jeg inn til UL. Vær forsiktig jenter, ta det med ro, ingen tunge løft, tøy og bøy resten av svangerskapet. Og sørg for å bli sjekket hver gang dere blør mer enn ei spiseskje. Lykke til.
Snart mamma til tre små Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 Hei igjen dere! takk for både lykkeønskninger og nyttig informasjon! Jeg ble sykmeldt da jeg begynte å blø mye friskt for andre gang da jeg var ca 12 uker på vei. (17 uker nå). Fikk også beskjed om å holde meg i ro, ikke løfte noe særlig på de to guttene jeg har fra før, ikke hoppe, løpe o.l... Som legen sa; hun vet jo ikke om det hjelper eller ikke, men er jo ingen vits i å ta noen sjanser. jordmora mi nevnte også at morkaka i verste tilfelle kan løsne, og det vil vi jo ikke... Men nå har det roet seg de siste dagene hos meg, i alle fall, puh! Krysser fingrene for dere også, jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå