Gjest Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Jeg har ikke vært til jordmor enda, kun ultralyd på sykehuset. Synes det er litt merkelig at jeg ennå ikke har fått time. Jeg ringte nettopp til legekontoret og de har ikke ledig time før i slutten av mai... Hvor ofte må / bør man gå? Jeg vet jo ingenting og er jo bekymret for den lille i magen om h*n har det bra
j@d@ Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 hei, jeg har forstått det slik at en skal gå 1 gang i mnd så lenge alt ser greit ut. jeg ringte selv til jordmor i min kommune og bestilte time. lykke til:)
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Jordmoren på mitt legekontor er inne kun 1 gang i uken så det kan hende jeg må få time på sykehuset istedenfor siden ventetiden er så lang... Jeg er forresten 13+2 idag... så en jordnortime hadde jo vært nyttig!
VinterSol+2 Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 de flest steder må du selv ringe helsestasjonen og avtale møte med jordmor. jeg går annenhver uke, men jeg må til ekstra oppfølging da. en gang i mnd er normalt, og noen tettere rundt termin. (evnt annenhver gang til lege/jordmor, men du må selv bestille time)
*toppris* Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 jeg var på første kontroll da jeg var 10+ hos jordmor. Var til legen for å ta blodprøve en uke senere.... hos jordmoren fikk jeg ikke time igjen før jeg er 21+. Noe jeg selv syns var lenge til... så jeg skal til legen innimellom der igjen, når jeg er 16+. Vil se at sf målet vokser og er som det skal være.... (mest for min egen del etter sa på ene tvillingen i 1.tri) men er 2.gangs, og vet at da er det ikke vanlig med så mange timer, men når jeg ser på helsekortet fra nr 1 var det ikke noe særlig med kontroller før mot slutten... så tror et varierer litt fra jordmor til jordmor, med hvilkn praksis de utøver med tanke på antall kontroller. Vet om flere som hadde flere kontroller enn meg med nr1, go noen som hadde færre kontroller... men de er der for oss, så vil man gå annenhver uke eller hver 3mnd er det opp til deg og ditt behov.
lutefisk Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Dette har jeg også lurt litt på. Var hos legen da jeg var 5-6 uker på vei for å ta blodprøver siden det er veldig vanlig med (svangerskaps)diabetes i min mors familie. Var på ny kontroll hos legen da jeg var 12 uker på vei. Så UL etter 19 uker, og nå har jeg ikke time hos JM før i uke 24. Synes det er litt lenge mellom hver sjekk i og med at jeg har høyt blodsukker, og har proteiner i urinen. Men men, får snakke med JM om det 30. mars.
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 nå går ikke jeg til jordmor, men til fastlegen... dette fordi jeg synes infoen jeg får fra jm her i kommunen er lik null... så føler meg tryggere hos fastlegen... men synes jo det kanskje er litt vel lenge å gå uten kontroll... skjønner du gjerne vil sjekke.
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 Takk for mange nyttige svar! Jeg skal ringe og snakke med jordmor på onsdag og forhåpentligvis kan hun ordne med time på sykehuset istedenfor. Synes det er alt for lenge å vente til jeg er 25 uker på vei uten en eneste time...
Panterjenta85 Skrevet 16. mars 2009 #9 Skrevet 16. mars 2009 jeg har ca annenhver time hos lege og jordmor. En kontroll hver måned. Var hos lege i uke 8 og 12, jm uke 14, skal til lege uke 18 og jm uke 22... Lenger er ikke satt opp, men regner med at jeg får legetime igjen i uke 26 evt litt før siden jeg skal utenlands og jmtime i uke 30 veldig fornøyd med oppfølging her!
duracellmamma Skrevet 16. mars 2009 #10 Skrevet 16. mars 2009 Jordmor, fastlegen og ultralyd hver mnd, pgr av trøblete svangerskap sist...
ble_mamma_6august 09 Skrevet 17. mars 2009 #11 Skrevet 17. mars 2009 Jeg går til kontroll hver mnd. Men annenhver hos jordmor og fastlege
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå