Gå til innhold

BMI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din BMI, og er du fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BMI er ikke en reel måte og måle unnhetsnivå på. Det er mange faktorer man ikke legger til grunn når man måler BMI, som muskelmasse feks. Hvis man har masse muskler og er litt lav i tillegg blir man stemplet som helseskadelig overvektig ved å bruke BMI. Det beste er å måle fettprosent, blodsukker, kolesterol osv.

Slutt å heng dere opp i BMI, det er en latterlig måte å måle ens sunnhet på.

Skrevet

Nå i 18.uke av graviditeten er jeg oppe i en BMI på 19,5. Før jeg ble gravid hadde jeg en BMI på 17,9 men håper jeg skal slippe og komme ned igjen dit etter svangerskap og amming..

Skrevet

20, å er ikke fornøyd. vil ned et par kilo.

Skrevet

Måtte jo jeg regne ut min, selvsagt ;-)

22.5

Er fornøyd med kropen min. Har et bevisst kosthold med plass til kos og trener skikkelig hardt og variert 3 ganger i uka.

Skrevet

Anonym 15.57

For vanlige menneske er BMI en indikator, ikke et 100% svar men altså en indikator på hvordan de ligger ann vektmessig. De fleste som ikke er topptrente body buildere bør ligge innenfor 18,5-24,9. Det betyr ikke at en ikke kan ha en BMI på 20 og være feit innvendig, faktisk kan en med BMI på 27 være sunnere. Likevel blir risikoen for overvektrelaterte sykdommer lavere for sistnevnte om BMI går ned.

Det er mange overvektige som bruker det at BMI skal være ukurant som unnskyldning. Seinest for noen dager siden var det ei med BMI på 30 som var hellig overbevist om at hun var jo bare smålubben, ikke overvektig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...