Gå til innhold

Er så skeptisk ang jobbbytte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann min har fått tilbud om å begynne i et nyoppstartet firma sammen med en tidligere arbeidskollega og en eller anna mann som har masse penger ( Gründer.. startet flere firmaer i området..som egentlig går veldig bra..)

Grunnlønna er på 400 000 + provisjon...

Han har en veldig trygg og solid jobb allerede og tjener godt med penger... forstår han har lyst på nye utfordringer..men... vi har nylig kjøpt hus og bil.. lån på tilsammen 3 mill... venter barn nummer 2 om kort tid... Hva om alt går i dass?? Så sitter vi der... tviler på han får gamle jobben tilbake ...det er en veldig attraktiv stilling han har..

Er det bare jeg som er pysete og overforsiktig med tanke på fremtiden??

Vet jo at man må satse for å vinne... skulle ikke sagt noe hvis vi hadde vært litt mer etablerte... men nå tåler vi ikke at en av oss går uten jobb...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del spørs det hvordan firma som er startet opp. Det er mange som går på trynet etter en liten stund. Men virker jo betryggende med han gründeren som er med og har startet flere gode firmaer.

Hvorfor ikke ta noen sjanser her i liver, da? Har mannen din lyst, da? Han har vel litt å si han også, siden det er han som skal jobbe der. Har han troen på dette firmaet?

Kan jo hende dette er den sjansen dere "har ventet på"?

Skrevet

Er enig at det virker betryggende m han gründeren. Og det er mannen min som til syvende og sist tar valget og jeg kommer til å støtte han uansett om jeg ikke er helt enig...

Han har veldig lyst å bytte jobb, og synes det høres kjempe spennende ut. Og han har troen på at dette vil gå..

Men så er det denne finanskrisetiden som gjentas dag etter dag i media... folk blir sagt opp.. bedrifter går konkurs.... analyser og statistikker som sier at arbeidsledigheten vil dobles osv.... Nå er det jo industri og byggebransjen det først går utover... men hvem blir de neste.. ? :( Mann min jobber med finansrådgivning.. forsåvidt så trenger vel kanskje folk det mer enn noe annet nå... så kanskje det er trygt likevell..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...