Gå til innhold

9,5 mnd og behersker overhode ikke tutekopp:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han klarer bare å få i seg drikke selv hvis det er på tåteflaske, og han ligger...hvordan går jeg frem for å få endret dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bruker tutekopp med ventil? Eller uten?

Skrevet

har prøvd begge..men han skjønner ikke dette med å bøye hodet bakover for å helle på koppen..

Skrevet

Når vi skulle lære pumpen vår å drikke fra tutekopp brukte vi avent sin kopp og tok ut den blanke ventilen bak, slik at det rant litt ut uten at han trengte å suge, og ganske lenge måtte vi sitte ved siden av og tippe koppen før han selv skjønte dette..

Skrevet

Matilde er 12 mnd og får ikke til å drikke selv av tutekopp. Gjør det noe da? Jeg tenker at det kommer når det kommer

Skrevet

nei kanskje det ikke gjør noe mammaOgmatilde...men så bare for meg ar det ble litt komplisert når han skal i barnehagen. Begynner om 1 mnd dessverre. noen som har flere tips?

Skrevet

Jenta mi er snart 10 mnd og hun klarer bare å drikke fra tutekopp hvis den er fylt helt opp til kanten. Da heller hun såvidt på den for å få i seg vann. Men etter å ha drikt litt, skjønner hun ikke at hun må helle på koppen for å få i seg mer vann. Så det klarer hun ikke.

Skrevet

Akkurat det gjorde vi og. En fin begynnelse er å gi ham en slik i badekaret med vann i. Da kan han søle og tøyse med den.

Har barnet ditt problemer med nakken, er han sjekket for KISS?

Skrevet

nei ingen nakkeproblemer...men det med å sitte i baljen/badekaret var en god ide:)

Skrevet

min gutt skjønte ikke dette før han var over året.men helt plutselig så hadde han skjønt det. men når han skal i bgh, så kan du jo kjøpe en sånn kopp som de har på rema. kopp med lokk og sugerør som sitter fast i lokket. tror det er bambino sin. den har vi brukt en del for å slippe å sitte å holde flasken/koppen for han hele tiden.

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Datteren min bryr seg ikke med tutekopp, og er snart to. Hun begynte å drikke av glass da hun var 8mnd istedet. tutekopp er bare tull syns jeg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...