Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Så nå sliter vi, han har jobbet der i 1 1/2 år, og nå fikk han vite i dag at han har fått sparken og om 3 mnd er det rett ut.....grunnen til at han har fått sparken er fordi at noen har klaget på han (vet ikke hvorfor), han har alltid fått skryt over hvor flink han er i jobben, og nå plutselig skjer dette. Og ja han har god tid til og finne seg ny jobb, men tror ikke det blir så enkelt, han har ikke utdanning og med finaskrisa over oss tror jeg det blir vanskelig og få en jobb der han tjener godt nok til og kunne ta vare på oss. For akkuratt nå lever vi på han, jeg jobber ikke, og har søkt skole til høsten, og jeg kan ikke utsette det for dette er det siste året jeg har rett på videregående..... Aner ikke hvordan vi skal klare oss, har jo masse utgifter....
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Sender deg en stor klem, lykke til videre Han må få høre hva han er klaga inn for, må være lov å forsvare seg !
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Han mister nok ikke jobben bare for at noen har klaget på han. Det ligger nok mer til grunn.
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Skjønner at det er kjipt, men det ordner seg. Han har vel rett på no arbeidsledighetstrygd, du kan jo også søke stipend og lån hos lånekassen når du skal studere. Prøv å få jobbet så mye som mulig frem til studiene dine, selv om det er finanskrise her til lands så er det muligheter for det:) ta små jobber, vaskejobber, vikarjobber, butikk eller barnehagejobber. Å så må dere nok gå over budsjettet deres en gang til å se hva dere kan kutte ned på Selv i vansklige tider finnes det løsninger:)
Gjest Pusikatt Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Hei. Jeg jobber mye med arbeidsrett, og kan love deg at han ikke har mistet jobben bare pga av at noen har klaget på ham. For å bli oppsagt må man ha gjort grove overtramp, som er til skade for bedriften. Såpass hard er dagens norske lover. Hvis han blir oppsagt pga økonomiske innskrenkninger derimot, er det noe annet, men selv da skal bedriften dokumentere at de virkelig ER i økonomisk uføre. Dette siste er det ikke alle som vet, derfor er det mange arbeidsgivere som benytter finanskrisen til å si opp folk de rett og slett ikke synes er effektive nok. Så nei, han har nok ikke blitt oppsagt bare pga en klage. I såfall kan han gå til sak med en eneste gang.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Har han forhandlet med jobben om en sluttpakke? Han må også få gyldig grunn til oppsigelse. En klage er ikke alene nok til å få sparken. Da ville han fått en advarsel først. Uansett vil jeg ønske dere lykke til med å finne ny jobb. Uten utdannelse må han nesten være villig til å det han får.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Takk for støtten! Har bare snakket med han på tlf og det eneste han sa var at han har fått sparken fordi noen har klaget på han... VEt at bedriften har slitt litt, og at det er en noen som har fått sparken pga av det. Men det er ikkje pga finansproblemer at han får sparken, for da hadde flere en han fått sparken.... Tviler på at det er for at han ikke er effektiv nok, han er allid kjempesliten når han kommer hjem, og han har nesten aldri vært borte fra jobben! HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #8 Skrevet 16. mars 2009 For det første så mister man ikke jobben fordi noen klager på enn, da skal det i første rekke komme advarsler i form av skriftlig brev som enten skal sendes rekomandert eller utleveres direkte til arbeidstaker! Han bør jo snarest ta kontakt med fagforening om han er en av de lure som i disse dager er fagorganisert,. de kan hjelpe med juridisk bistand etc.. Hvor sliten man er når man kommer hjem fra jobb trenger jo ikke bety at han er kjempeefektiv, er mange som er sliten av og bare drikke kaffe halve arbeidsdagen! Ønsker dere lykke til, håper det ordner seg for dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå