Gå til innhold

Hvor mye veide deres barn da de var 19 mnd? Litt bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor lang var barnet? Min datter på 19 mnd er 79 cm og veier kun 9,2 kg. Synes det er så lite nå jeg leser på andre innlegg der barn på 7-10 mnd veier det samme.

Skal til hs snart da, men ble litt nysgjerrige på hva som er "normalt"

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Gutten min er 18 mnd og veier vel 11 tror jeg, og jenter er jo gjerne litt mindre... Tror ikke man skal bekymre seg så mye så lenge hs ikke har sagt noe, og hun følger kurven sin :) Du merker det jo om hun spiser lite, eller virker syk :o)

Skrevet

Hun er jo ikke så lang. Mine gutter var rundt 86 cm, litt høyere, og veide 9 kg rundt 12 mnd. Da de var 2 år var de høyere, men var ca 11 kg. 4,5 åringen min veier 15 kg akkurat og er høy for alderen.

Skrevet

Den individuelle forskjellen er enorm! Og dessuten vokser gjerne barn i perioder! Gutten vår på 20mnd veier 16kg, men har bare lagt på seg 1kg siden han var 11mnd så han har liksom stoppet opp litt.. Men nabojenta på 2år veier 9kg. Viktig å se litt på genene også tror jeg. Vi er to laaange foreldre(og barn som blir lange vokser gjerne først i vekta, akkurat som om kroppen må sjekke at det er nok mat tilgjegelig først). Mens lille nabojenta vår, har to lave og slanke foreldre.

Skrevet

Jenten min er 19,5 mnd 77cm og 8,4 kg....så jeg syns jo jenten din høres stor ut;o) Neida, jeg vet jo at det er min som er liten...har vært mye styr med vekst-kontrollen annenhver uke og utredning på Haukeland, men alt er helt i orden:o) Hun bare vokser sakte. Jeg vil nok tro at jenten din er mindre enn gjennomsnittet, men så lenge hun er frisk og rask er det ikke noe å bekymre seg over. Lykke til hos hs:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...