Gå til innhold

Dere interiøreksperter!! Hvilke benkepkate hadde dere valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et stort kjøkken på ca 45 kvadrat. Kjøkkenet er beigelasert eik i klassisk stil som går i en vid hstesko rundt en øy på 2x4 meter. Det vil være vask og kokeplate på øya.

Kjøkkenet har veldig mye vindu, lyse vegger og rustikke eikeplanker på gulv.

På benken på hesteskoen er det vanlig oljet eikeplate.

Så..Hva ha på øyen?? Eik der og? Tåler kanskje ikke så mye søl fra vask? Blir svart stein veldig mørkt og dystert på 2x4 meter overflate?

Er så elendig selv på å se for meg hva som blir fint :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg at jeg hadde valgt stein på kjøkkenøya - ellers blir jo alt uniformt eikefarget :-)

Jeg har benkeplate i svart stein på kjøkkenet mitt (hvite fronter) og mørk grå fliser på gulvet, men det er ikke mørkt og dystert av den grunn :-)

Men hvis du velger stein, så husk at blank steinbenkeplate lett får merker av søl og små fingre. Vi har blankpolert benkeplate hos oss, mens mammaen min har matt. Jeg skulle ønske vi også hadde valgt matt...

Skrevet

Kommer jo an på hvor mye penger du vil legge i det. Steinplate er fryktelig dyrt i forhold til både oljet eik eller en laminatplate.

Men stein tåler jo fryktelig mye mer, og er skikkelig stilig. Du trenger ikke ta det samme som er på hesteskoen egentlig, men kommer an på hva du har råd til. Dere har jo masse vinduer som du sier, så det er vel ikke fare for at det blir for mørkt.

Eller dere kan legge fliser i stedetfor benkeplate..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...