Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 jeg har nå fått diagnosen adhd å begynte med ritalin for snart 2 uker siden.. tar nå 2+1+1.. må si jeg er skuffet, merker ingenting! er blitt trøtt om kveldene bare (bra det da:) men ellers er det fullt stress i hodet osv.. tar det lang tid før man virkelig merker forskjell? er 34, så har jo levd med adhd hele livet mitt så har jo vendt meg til det. men så virkelig fram til å få "roet" ned stresset mitt.. tok det lang tid hos deg? ble det eventuellt bedre med en annen type medisin? forsto det på legen min at de nå bare skulle justere dosen min, å senere over på depot medisin! takker for alle svar:))
Gjest Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Tolv minutter. Tror du det tusser av ADHD-mødre på ritalin her?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 hehe.. virker bare som mange her inne har det! synes det er liten grunn til å kontakte legen pga dette så spør heller de med erfaring.. ok?
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Jeg har ikke ADHD men har en sønn med det og du har jo mange forskjellige typer, du har jo tabeletter som varer i 4 timer så det høres ut som du får nå, og det man kan oppleve med de er en voldsom berg og dal bane pga at medisinen går på og av på en måte, også har du kapsler som varer i 8 timer og konserta som varer i 12 timer... også har du noe som heter strattera som varer hele døgnet men som må bygges opp i kroppen før det fungerer og det kan ta noen mnd... Hvis du ikke har noe virkning i det hele tatt kan det være mulig at du får for liten dose. Kanskje du burde snakke med legen din om dette... Håper du finner ut av det så alt kaoset inni deg kan slippe taket og du får slappet av ) klem
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #6 Skrevet 16. mars 2009 Hei!! Jeg fikk selv påvist adhd for et par år tilbake.. Men jeg har ikke begynt på noen medisiner, fordi jeg heller valgte å lære å leve med diagnosen.Det har gått overraskende bra for meg.... så jeg kan ikke hjelpe deg noe særlig,men vet at du kanskje må prøve flere ulike typer før du finner en som passer for deg! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Hei, fikk begynte selv med ritalin i desember, men har gått itt av å på for blir litt kvalm, så burde vell blitt flinkere til å ta de jevnlig... Men, det jeg merker er fortsatt en del stress, og håndtere personlige problemer, men har blitt mye mer strukturert, og flinkere til å få ting gjort. Planlegger dagen min bedre, blir lettere ferdig med ting, har noe bedre tålmodighet og lytte evne. Tok litt tid før jeg selv la merke til virkningene, mannen min merket det først, og det er helt vanlig. Har ikke prøvd annen medisin, og går på høyere dose enn deg så får ikke depot tablett heller. Kanskje må dosen din justeres, tar jo litt tid å finne hva som passer. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå