Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et sted at mango og andre eksotiske frukter ikke er bra å spise? Spiser dere sånn frukt? Jeg drikker en del juice og vann tilsatt eksotiske frukter. Er det farlig tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle det være farlig da???? Folk er da gravide på "eksotiske" steder også, der frukten gror vettu:-) Ikke for å være frekk, men man kan da filtrere litt det man leser...

Skrevet

Ja, men det sto at i land med sånne frukter blir mango og sånn brukt som et middel for ikke å bli gravid.... Vet det kanskje er litt hysterisk, men vil ikke spise noe som ikke er greit. Bare lurte på om folk her spiser sånne frukter?

Skrevet

Jepp, det spiser ihvertfall jeg. Har aldri hørt om at mango, eller annen frukt, skulle ha en preventiv virkning. og når du er gravid allerede, spiller jo det ingen rolle likevel.

Skrevet

Ja, og det har jeg tenkt å fortsette med.

Hadde det vært farlig for oss gravide, ville nok myndighetene ha gått ut med advarsler på lik linje som de gjør med spekemat og upasteuriserte oster, osv.. Se på matportalen.no, der står det en del om matvarer man bør være forsiktige med i svangerskapet.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye sannhet det er i det, i og med at matportalen ikke advarer, men jeg har hørt at papaya skal ha preventiv effekt.

Hvis du googler "papaya gravid" får du opp masse artikler om dette...

"Papaya har i flere land tradisjonelt vært brukt som prevensjonsmiddel, og det forskes nå om dette kan brukes av den moderne legemiddelindustrien. Kanskje man også kan bytte ut "an appel a day keeps the doctor away" med "a papaya a day keeps the babies away"? Vel, papaya har også vært brukt til å framkalle abort, og gravide bør derfor være forsiktig med å spise for mye papaya."

Skrevet

Mango har jeg ikke hørt noe om, men papaya husker jeg å ha lest om, at det brukes som abortfremkallende middel. Men det er jo ikke dermed sagt at det fungerer som et likt middel. Synes selv det er vanskelig å balansere mellom hysteri og fornuft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...