Gå til innhold

Spørsmål til dere som har barn hos dagmamma.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye utstyr kjøper dere inn til barnet deres,som skal være hos dagmammaen? Jeg var på "møte" hos ei som har begynt som dagmamma idag, og hun har lite utstyr.. de har bare 1 tripptrappstol, ingen reiseseng ol. Jeg tenker bare at det må bli tungvint for henne å ikke kunne ha alle barna rundt matbordet samtidig..hun skal altså ha 2 barn i tillegg til sitt eget. Men er det sånn at jeg bør kjøpe en stol som jenta mi kan ha der? Kan jo bare kjøpe en sånn som man fester i bordkanten.. eller er det vanlig at dagmamma står for sånt? Turte liksom ikke å ta det opp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør virkelig dagmammaen stå for. Du betaler jo henne for å ha barnet ditt der. Det er jobben hennes og da må hun sørge for at hun har alt som trengs.

Skrevet

Har ikke kjøpt noe som helst. Har alltid bare sendt med bleier, mat og smokk og det er det.

Skrevet

Det var det jeg i utgangspunktet tenkte også.. kan jo hende hun har tenkt å prøve med bare en stol først, også kjøper hun flere når hun ser at det blir tungvint å mate på tur og orden :)

Skrevet

jeg jobba i privat barnehage tidligere, og i vertshjemmet (blir akkurat som hos dagmamma) tok foreldrene med stol, seng og dyne/teppe til barna sine.

jeg er dagmamma nå til en annen gutt, itillegg til mitt eget, og "daggutten" låner reisesenga og reisestolen til sara.

jeg regner med at du har reiseseng og kanskje en reisestol til ditt eget barn, så det ville jeg tatt med til dagmamman. et alternativ er å la barnet sove i vogna, så slipper man å tenke på seng (pleier ofte å la gutten her sove i vogna si, triller den inn i gangen min, så slipper jeg å slå opp seng!)

stol trenger ikke koste så mye, kjøp brukt, eller den på ikea til litt over hundrelappen. vi har en sånn man henger på bordet (300 kr) og den er kjempepraktisk til når vi skal bort på besøk, for den tar ikke så mye plass.

ikke vær redd for å spørre dagmamman, dere skal jo samarbeide i en tid fremover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...