Staark Skrevet 16. mars 2009 #1 Skrevet 16. mars 2009 Hvis du har født i vann vil jeg gjerne høre hva du synes, og om du ville gjort det igjen. Hvilken temperatur holdt vannet? Var det "bedøvende" varmt? (varmt nok til at det var smertelindrendre?)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 16. mars 2009 #2 Skrevet 16. mars 2009 Fødte mellomste i vann og hadde gjerne gjort det igjen. Skulle ha født minst ei vann og, men hun var prematur så jeg var nødt å føde på vanlig fødeavdelning. Det var en flott opplevelse, det varma vannet var veldig deilig og absolutt smertelindrende. I det hele tatt en flott opplevelse
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 16. mars 2009 #3 Skrevet 16. mars 2009 Jeg tror det spørs hvordan fødsel man har. Jeg hadde ikke planer om å føde i vann, men å ihvertfall gå i bassenget og prøve å se om det var godt. Men det kunne jeg bare glemme. Jeg hadde det slik at det ikke var noen hvilepause mellom veene. Den ene avløste den andre. Og da jeg lå i bassenget gjorde det alt mye verre. Men derimot søstra mi hadde en helt annen opplevelse. Hun var i vannet lenge og fikk slappet av mellom veene.
La Perla Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Jeg var i vann en stund under siste fødsel, men endte med å føde utenfor badekar. Jeg fikk komme oppi badekaret etter et par timer, for jeg hadde fryktelig vondt og kunne ikke få smertelindring. Det var vanlig badekarvarmt, veldig deilig temperatur i starten. Det virket forbløffende smertelindrende - smertene forsvant nesten straks.... ....men etter noen minutter kom de tilbake, like kraftige som før. Etterhvert syntes jeg det ble for varmt oppi badekaret, og det var liksom for stort. Jeg hang med armene/skuldrene for å holde hode over vannet, for beina hadde ikke noe sted å støtte seg. Badekaret var rett og slett for langt og dypt. Til slutt orket jeg ikke være oppi der lenger, så da vannet hadde gått og jeg begynte å få pressrier, fikk jeg hjelp til å kave meg ut av vannet (det var en lettelse!) for å føde et annet sted (på gulvet!). Så for min del var ikke vannfødsel det ideelle, men jeg vet om andre som har hatt en helt annen og mer positiv opplevelse med slike førsler enn jeg.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 16. mars 2009 #5 Skrevet 16. mars 2009 Tror ikke det har å gjøre med hvor ofte veene kommer. Hadde også veer som kom slag i slag hele tiden uten noe pause mellom, det hadde jeg med første og. Med første tenkte jeg bade så lenge jeg kunne(fødte på ahus og der var det ikke mulig å føde i vann) men det gikk ikke, klarte ikke av å være i badekaret i det hele tatt, dusjet varmt istede. Med nummer to ville jeg jo gjerne prøve da jeg skulle føde på abc, jordmor fyllte badekaret med kjempevarmt vann, og det var som at komme til himmelen Det var en helt super fødsel, vondt selvfølgelig men helt utroligt. Det er bare HI prøver med vannfødsel hvis hun vil, er det noe for henne så er det jo kjempeflott, er det ikke noe for henne er det jo bare å stå opp av badekaret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå